Hodnocení čtenářů
( hlasů)Logo a vizuální styl českého výrobce podlahového vytápění Gabotherm získalo prestižní ocenění German Design Awards 2021. Brněnská agentura Marketingová kancelář.cz na prezentaci spolupracovala s designérem Tomášem Q Procházkou.
Cenu porota uděluje za výjimečná díla, která obohacují celá odvětví designu a oceněné práce určují trendy na další roky. Německá rada designu udělila agentuře ocenění Special Mention v kategorii Excellent Communications Design konkrétně Corporate Identity. Porota svůj verdikt doplnila slovy: „Oceňujeme kreativitu, které využili k vytvoření nezávislé značky. Společnost pro spolehlivé sálavé vytápění získává novou firemní identitu, která oslovuje soukromé i profesionální stavitele a instalatérské společnosti. Přesvědčivá aplikace je na všech úrovní. Od loga přes příručky, analogovou a digitální komunikaci až po sociální média“.
„Z více jak půlročního projektu jsme měli radost už v momentě, když klient nový vizuální styl převzal a prakticky okamžitě jej adoptoval. Ocenění German Design Award je pak třešničkou na dortu za dobře odvedenou práci.“
Richard Kafoněk, ředitel agentury
Agentura s designérem Tomášem Q Procházkou spolupracuje již 10 let. Korporátní identita pro značku Gabotherm byla prvním projektem, který se rozhodli přihlásit do soutěže. A hned napoprvé získali ocenění. Pro značku vytvořili kompletní vizuální identitu, jež sahala od nového loga až po design produktů.
Původní logo
Nové logo
Explikace
Tomáš Q Procházka, designér
„Logo v sobě obsahuje 4 hlavní komunikační principy.
VÝRAZNÝ NÁZEV
Základem loga je název značky Gabotherm. Stejně jako při vyslovování, je v názvu největší důraz na začáteční písmeno „G”. Proto z něj byl vytvořený výrazný, samostatný symbol. Ten může být umisťován před či nad název Gabotherm anebo fungovat jako nejmenší samostatná verze loga. Tloušťka písma pak dopomáhá čitelnosti loga v běžných i průmyslových aplikacích.
VŠECHNY SMĚRY
Gabotherm řeší vytápění interiéru, místností. Umí hřát i chladit ze všech čtyř stran. Z podlahy, stěn i ze stropu. To symbolizuje čtvereček za písmenem G. Zaoblené rohy dodávají, že jde o vytápění sálavé, kdy teplo působí velmi příjemně, nevzniká průvan, ani žádné nepříjemné proudění.
OTOČENÁ ORIENTACE
Většina log je konstruována horizontálno – vertikálně. Což způsobuje, že když jich umístíte více vedle sebe, působí sice harmonicky, ale splývají jedno s druhým. Je těžké je od sebe rozeznat. Tím, že čtverec za písmenem G je otočen o 45°, je logo Gabotherm vůči okolním logům, ale i samostatně, velmi výrazné.
HLAVNÍ ELEMENT
Jedním ze zásadních prvků v systému Gabotherm je takzvaná „systémová deska”, do níž je celý systém vytápění kladen. Kruhově vyvedené písmeno G tak mohlo být začleněno do prolisu desky a zvýšit tak viditelnost značky.
Minimalistické, téměř pouze typografické, logo Gabotherm tak zvládá být dostatečně čtivé, obsahuje v sobě informace o produktech značky a ještě je výrazným prvkem mezi konkurencí.“
Písmo:
- hlavní písmo: ITC Avant Garde Gothic Pro Bold, Herb Lubalin, Tom Carnase, ITC
- doplňkové písmo: Helvetica Regular, Max Miedinger, Eduard Hoffmann, Haas Type Foundry
Tým:
- Project owner: Marketingová Kancelář.cz
- Project Lead & Strategy: Ing. Richard Kafoněk, PhD.
- Project Account Manager: Ing. Tomáš Nahodil
- Copy: Bc. Magdaléna Milostná
- Communication & Graphic Design: Tomas Q Prochazka
- Photography: Victor Zastol’skiy, Jacob Lund, Digitalpress & LStockStudio
Vývoj konceptu
„Skicuji výhradně na papíry A4 a ty po čase vyhazuji. Bohužel i zde jsem všechny skicy vyhodil. Dokonce si na to i pamatuji. Vyfotil jsem si ale 2 detailní sketche, jež posílám. U nich jsem se rozhodl že takto bude logo vypadat. Ty jsem pak přímo nahrál do Illustratoru a dle nich započal konstrukci loga.“
„Důležitou součástí byla volba barevnosti. Zde jsem nejdříve vytvořil několik přechodů modré a červené (viz přiložený obrázek) a z něho budoucí barevnosti určoval. Jak pocitově, tak skladbou barev v Illustratoru.“
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: podlahovetopeni.cz, marketingova-kancelar.cz, behance.com