Hodnocení redakce
Nové logo GM nás přenáší někam do grafického pravěku. Ačkoli gradienty přicházejí znovu do módy, tak tohle použití spolu s old school emboss efektem srážejí dojem z nového loga na minimum. Počkejme si ještě na vizuální styl, ten je schopen lecos zachránit. Samotné logo však působí velmi amatérským dojmem, který nevylepší ani vtípek se skrytou zástrčkou. Najdete ji?
-
Logo
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Koncern General Motors představil začátkem ledna novou marketingovou strategii „Everybody In“ a spolu s ní i nové logo. Je to po 60 letech první zásadnější úprava loga. Stejně jako ostatní automobilky, které v poslední době změnili logo, je udávaným důvodem ke změně větší příklon k eletromobilitě.
Dá se předpokládat, že kromě nového loga bude součástí změn i nový vizuální styl. Ten však zatím představen nebyl a nové logo je vidět pouze na několika mediálních výstupech. Jedním ze zásadních prvků nového loga je i nová barevnost, která má odkazovat k zero-emission budoucnosti. Zajímavostí na novém logu by měla být skrytá elektrická zastrčka — najdete ji v negativním prostoru písmene „m“ a jeho podtržením.
„V dějinách jsou momenty, kdy se všechno změní. Věříme, že takový bod přichází v podobě masového nástupu elektrických vozidel.“
Deborah Wahl, GM global chief marketing officer
Původní logo
Nové logo
Transforming the world begins with transforming ourselves. pic.twitter.com/7kCGzWu0Qj
— General Motors (@GM) January 8, 2021
Explikace
Global Industrial Design team, General Motors
„As GM amplifies its EV message, it has also created a revitalized brand identity designed for a digital-first environment. The new logo builds on a strong heritage while bringing a more modern and vibrant look to GM’s familiar blue square. The new brand identity extends to technology brands including Ultium. The team of GM designers tasked with creating the new logo considered how to balance the history and trust inherent to the existing design with GM’s vision for the future.
The new GM logo features a color gradient of vibrant blue tones, evoking the clean skies of a zero-emissions future and the energy of the Ultium platform. The rounded edges and lower-case font create a more modern, inclusive feel. The underline of the “m” connects to the previous GM logos as well as visually representing the Ultium platform. And within the negative space of the “m” is a nod to the shape of an electrical plug.“
Varianty loga
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: firma