Před 250 lety, v roce 1759, se mladý muž jménem Arthur Guinness (nar. 1725) rozhodl v rozpadajícím se pivovaru St. Jame´s Gate Brewery vařit pivo. Od té doby se datuje velmi zajímavá historie nejen v oblasti obchodu, ale také vizuální komuikace. Např. v r.1862 byla představena první etiketa s ochrannou obchodní značkou pro GUINNESS® Stout.
Guiness se stal fenoménem
A to nejen pro svou originální a vytříbenou chuť, barvu, ale také komunikaci. Ti co mají rádi reklamu na alkohol si jistě s Guinessem přijdou na své. Printy snad nechybí v žádné ročence o designu. Ač se jedná o pivo vždy jej doprovází vytříbená komunikace, plná skvělých nápadaů a čistého designu. Za zmínku stojí i webové stránky www.guinness.com, kde si můžete v přehledném archívu prohlédnout printy a tv spoty.
Jeden z posledních spotů
Tento spot však natolik pobouřil, že byl z vysílání stažen. A právě plejáda TV spotů tvoří základ kampaně oslavující 250. jubileum společnosti.
V Británii Guiness v TV pouští sérii se svými nejstaršími spoty, včetně svého prvního vytvořeného v roce 1955. Spoty provází jednotný headline: „250 Remarkable Years“. Vrchol kampaně je plánován na 26. září kdy společnost vznikla.
Na zdravi!
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/guiness-slavi-250-narozeniny.html
13.02.09