Zajímavá bakalářská práce studenta atelieru Grafického designu Fakulty výtvarných umění v Brně. Jedná se o vizuální styl firmy, která pomocí nejnovějších technologií vylepšuje lidské tělo.
Autorem celého projektu je Petr Skala. Celá práce se skládá z loga a vizuálního stylu společnosti, serie plakátů, fotografií, webu a desítky drobných logotypů.
Vzhledem k faktu, že se jedná o školní projekt, na mě celá práce působí až moc profesionálně. Není tam moc prostoru pro nějaké neobvyklé nebo inovativní přístupy. Plakáty i web a v podstatě i logo jsou zpracovány ‚klasicky‘. Fotografie byly nafoceny v profesionálním studiu, logo i slogan firmy (Možnosti jsou naší poviností) jsou zcela funkční a vizuální styl je k předmětu podnikání firmy vyhovující. Tím ovšem nemyslím, že je to špatně. Naopak. Tato forma zpracování diváka zmate tak, že chvíli neví, zda-li se jedná o reálnou firmu či ne. A o to autorovi šlo.
Pravděpodobně nejzajímavější jsou produkty. Působí reálně (podle samotného autora, se mu celkem často stane, že mu lidé z různých částí světa píšou zcela vážně myšlené dotazy ohledně jednotlivých operací) a pocit reality ještě umocňují doplňující informace o samotných technologií, genetických laboratořích a pod.. Samozřejmostí je možnost zaslání konkrétního dotazu teamu lékařů, kteří vcelku rychle zareagují na váš dotaz. Nabídku autor rozdělil tématicky do čtyř kategorií – LUST (chtíč), VICTORY (vítězství), SIMPLICITY (zjednodušení) a HiTECH. Nebudu se zabývat popisem jednotlivých upgradů. Projděte si je sami na webu HUMANUPGRADES.
Co napsat na závěr. Jistě, samotný nápad není ničím novým, ale mě osobně je na projektu nejvíc sympatický ten přesah do reality. Fakt, že lidé z různých částí světa reagují a kontaktují firmu HumanUpgrades. A ještě drobná rada od autora projektu, až budete sami realizovat mystifikační projekt, nepoužívejte adresu a telefoní čísla existujících firem. Za ty problémy a následné omluvné maily to nestojí.
Lukáš Veverka
https://www.designportal.cz/zajimavosti-odkazy/HumanUpgrades.html
29.04.06