Hodnocení čtenářů
( hlasů)Huslík, útočiště pro zvířata v nouzi a centrum ekologické výchovy v srdci Polabí, představuje novou podobu své vizuální komunikace. Tu pro ně vytvořilo grafické duo Slow&Rat. Nová identita, jejímž středobodem je symbol žaludu, odráží poslání a hodnoty Huslíku a zároveň ho posouvá do moderní a funkční podoby.
Žalud – oříšek s čepičkou – zároveň odkazuje na ochranu a péči, kterou Huslík poskytuje zvířatům i přírodě. Navíc dub je typickým stromem pro Poděbradsko a lokální charakter loga tak navazuje na legendu o poděbradském dubu, jehož žaludy prý sloužily jako ochranné amulety. Nová vizuální identita symbolizuje sjednocení a společné úsilí o udržitelný rozvoj tří organizací, které Huslík tvoří: Záchranné stanice pro zvířata, Ekocentra a Pozemkového spolku.
„Věříme, že díky nové identitě oslovíme širší veřejnost a posílíme naši pozici v oblasti ochrany přírody a ekologické výchovy“
Kuba Vaněk, vedoucí Ekocentra Huslík
Původní logo
Nové logo
Explikace
Mat Slow a Pavel Rat, Slow&Rat
„I z malého žaludu může vyrůst mohutný dub. Je to symbol toho, že i drobné kroky mohou vést k velkým změnám. Společně s klientem jsme vytvořili strategii značky, která nám pomohla definovat, jak by měl Huslík komunikovat, jaké hodnoty reprezentuje a jakou roli hraje v životě místní komunity.
Barevná paleta nové identity je inspirována přírodním prostředím Huslíku a odráží tak rozmanitost a krásu polabské krajiny. Jedním z hlavních prvků systému jsou modulární rámečky, které byly zjemněny zakrouhlenými rohy a využitím digitálních štětců, jež dodávají modulům organičnost.“
Písmo
Vizuální identita Huslíku využívá celkem tři písma, která přispívají k jeho jedinečnému charakteru. Mezi nimi najdeme Aclonicu a Geologicu ze sbírky Google Fonts, a rukopísný font French Fries od písmolijny Red Rooster Collection.
Maskoti
Součástí vizuální identity jsou i noví členové Huslíkovy rodiny – maskoti Huslíci. Roztomilé kreslené žaludy s velkýma očima mají za úkol oslovit širší veřejnost, zejména rodiny s dětmi. Huslíci budou provázet návštěvníky areálu, vyprávět jim příběhy o přírodě a ukazovat, že ochrana životního prostředí může být zábavná a inspirativní.
Ukázky
Zdroj a foto: slowrat.design