Letos již po osmé se uskutečnila soutěž kreativity předmětů 3D. Soutěž každoročně vyhlašuje Asociace 3D reklamy, týdeník Strategie, Asociace komunikačních agentur a společnost M. I. P. Group. Vyhlášení probíhá v rámci největšího reklamního veletrhu u nás – Reklama, Polygraf.
Letos se zúčastnilo 78 prací v 15 kategoriích, viz níže, (ve dvou nebyly nominovány žádné práce). Absolutním vítězem se stala tramvajová sedátka Gambrinus agentury Rust Klemperer. Vítěze jury vybrala letos opravdu skvěle! To se však o vítězích v dalších kategoriích nedá říci. Mnohdy se totiž objevovali pouze obrandované „taylor made“, které by se v této soutěži neměli ani vyskytnout.
Za pozornost tedy opravdu stojí zmíněné tramvajové barevně rozlišené sedačky. Ty jsou rozlišeny na šedivé a červené / na domácí a hosté. Další povedenou realizací je určitě trojnásobně oceněný adventní kalendář „Sweet Boy“ od Magic Seven (1. místo v kategorii diář a kalendář, inovace roku a reklamní gastronomie). Bohužel další první místa pak už byly jen běžnými nápady (všechny naleznete i s obrázky ve Strategii č. 13) což nejlépe dokazuje Winter set Jack Daniel’s od společnosti Whiteberry, který byl vítězem kategorie Reklamní textil a Dárek ke zboží.
Celá soutěž by měla být spíše hrou než opravdovým kláním což dokazují i slova creative director Magic Seven Lucie Komárové o vzniku Sweet Boye: „Za nápadem je klasické každoroční rozhodnutí vytvořit pro přátele a klienty Magic Seven magický vánoční dárek. Letos byl vybrán adventní kaledář. Našemu ‚kreáči‘ však bylo vytvoření potisku, tvaru čokoládičky a podobných parametrů málo. A tak jsme hledali, jak se z tohoto omezení ‚vylhat‘. Vzpomněli jsme si na vánoční perníčky a už to šlo ráz na ráz. Při představě chutě, vůně, možnostech polev a tvarů už jen stačilo změřit všem kreativcům velikost skusu (kousali jsme do vizitek a pak pečlivě měřili) a vytvořit ‚Sweet Boye‘ tak velkého, aby unesl 24 kousanců, které je nutné učinit do Štědrého dne. Vznikl tedy perníček velký asi jako ‚átrojka‘, který jsme ještě doplnili komiksem, návodem k použití a soutěží.“
Kategorie:
Využití 3D v rámci komunikačního mixu
Aplikace motivu na 3D
Reklamní psací potřeby
Reklamní textil
Reklamní taška
Reklamní kalendář či diář
Reklamní dárkový obal
Reklamní dárek ke zboží
Reklamní a dárkové předměty pro sport, hobby a volný čas
Manažerský dárek
Reklamní gastronomie
Volná kategorie
Reklamní předmět 3. milénia
Inovace roku
Absolutní vítěz
ČLENOVÉ JURY:
Lenka Balatová, ČEZ Prodej Monika Hrubalová, MIP Group Andrea Růžičková, Shell Czech Republic Miroslav Borkovec, Quo Vlastimil Divoký, Allianz pojišťovna Jan Fišer, akademický architekt Milan Kabát, konzultant v oblasti designu Václav Sochor, Strategie
web soutěže Hvězda 3D reklamy
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/souteze-tendry/hvezda-3d-reklamy-2008.html
03.04.08