-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasy)Studio grafického designu Heyduk, Musil & Strnad navrhlo společnosti IdeaSense, jež se zabývá designem inovací, novou vizuální identitu. Logo je založeno netradičně na motivu objevování. Prostřednictvím barevného spektra a očního klamu umožnuje vnímat logo ve vícero vrstvách. Pomocí jejich odkrývání vzniká nenucená konverzace o propojení a vztahu firmy IdeaSense s dalšími dvěma sesterskými firmami.
Nehodící se škrtněte…
Společnost IdeaSense svým klientům pomáhá inovovat produkty, služby a business modely unikátní metodou Inovačních farem®. Tato metoda klade důraz na empatické porozumění zákazníkům a jejich potřebám, v kombinaci s arzenálem kreativních a prototypovacích metod. IdeaSense inovují prostřednictvím dvou dalších platforem – IdeaMarkets a IdeaVenture.
Zadáním pro HMS Design bylo proto ponechat všem třem firmám samostatnou identitu, ale zároveň je vizuálně spojit tak, aby bylo jasné, že patří do stejné rodiny, žijí společně a že se všechny tři v určitém bodě zapojují do procesu vývoje inovace.
A protože pojmenování všech tří značek sdílí část názvu, což se stává velice zřídka, dostali designéři společnosti HMS Design možnost vytvořit značku, která bude vždy ukazovat všechna tři jména najednou. I přes takto úzce vymezené zadání nakonec vzniklo logo, kdy jsou názvy všech tří firem přítomné, ale pomocí použití rastru se vždy překryje ta část, která v daný okamžik nevyhovuje a viditelný zůstane pouze název jedné z firem. Na cestě k výsledné podobě loga studio HMS prošlo náročným kreativním procesem, s nímž se proměňovala také podoba konceptu loga. Od prvotního graficky velmi atraktivního přeškrtnutí „nerelevantních“ částí loga, až po akční možnost razítkem s rastrem nechat na logu odkrytý pouze název jedné firmy.
Myšlenka loga se vyvíjela od konceptu „nehodící se škrtněte“ po „objevte skryté.“ Pouze částečná viditelnost ostatních sesterských firem má nečekaný praktický efekt – stimuluje otázky a konverzaci kolem loga u lidí, kteří ho vidí poprvé. Další invencí jsou různé barevné variace loga ve spojení s hravými barevnými rastry teček, čísel, QR kódu a dalšími tvary, které dokazují, že logo nemusí být jen černobílé a může vzbudit živou diskusi o tom, čemu se firma věnuje.
První vývojová fáze konceptu loga
Druhá vývojová fáze konceptu loga
Finální podoba loga
Zdroj a foto: © HMS design a IdeaSense