Ve čtvrtek 26. února 2009 se podařilo „rozlousknout oříšek“ ohledně výběru jednotného loga pro Informační centra pro mládež (ICM) v České republice. Soutěž o jednotné logo ICM v České republice byla vypsána letos v lednu. Jednotné logo pomůže zpřehlednit systém ICM směrem k veřejnosti a vytvořit jednotící prvek těchto zařízení pomáhajících mladým lidem.
Znění soutěže si můžete prohlédnout zde. Soutěže se zúčastnili mladí výtvarníci i grafická studia z České republiky a Slovenska. Do finálního výběru se dostalo 24 návrhů, ze kterých komise vybrala vítěze. Porotu tvořili zástupci Informačních center pro mládež v ČR, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Národního informačního centra pro mládež.
Původní logo:
nové logo:
Autorkou vítězného návrhu je Bc. Andrea Michálková, studentka závěrečného ročníku Magisterského studia oboru Ilustrace a grafický design na Ústavu umění a designu Západočeské univerzity v Plzni.
Řada logotypů informačních center pro mládež se snaží hravým, jednoduchým a moderním způsobem reflektovat zaměření organizace Klade největší důraz na písmeno „i“. Barevnost sice zůstává ve škále zelené, ale je posunuta do svěžejšího a mladistvějšího barevného odstínu.
Písmeno „i“, jež udává celému návrhu hlavní podobu, je zpracováno moderním hravým způsobem. Jeho naklonění naznačuje pohyb a energii typickou pro cílovou skupinu mládeže.
Naklonění zároveň umožňuje další zajímavé aplikace koncepce vizuální podoby
v propagačních tiskovinách.
Symbolika oboustranného „i“ naznačuje větší škálu možných řešení, jakési rozcestníky
a zároveň určitou všestrannost v zaměření centra. (úryvek z doprovodného textu autorky, zkráceno).
Výběr ze všech návrhů bude vystaven v galerii Národního informačního centra pro mládež v nové budově Na Poříčí 4.
Jana Julínková
Národní informační centrum pro mládež
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/nove-logo-icm.html
05.03.09