-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Jack Daniel’s Musician Factory je multimediální prostor s výjimečnou akustikou sídlící v industriálním prostředí Vnitroblocku v Praze Holešovicích. Autorem nového loga, které vám dnes představíme, je Lumír Kajnar. Ten za tuto práci získal stříbro v soutěži European Design Awards 2018. Vznik samotného loga se datuje do roku 2017 kdy byl Lumír v únoru napřímo osloven klientem s požadavkem na tvorbu loga jako „výrazného symbolu“. Logo se používá od června 2017.
Prostor Jack Daniel’s Musician Factory je plně vybavený pro konání workshopů, různých vystoupení a natáčení pořadů. Hlavním cílem je podpora nových projektů hudební scény a vzdělávání mladých talentovaných hudebníků a kapel. Pro svou neobyčejnou kvalitu a dobrou pověst je už řadu let titulárním partnerem značka Jack Daniel’s, která je dlouhodobě spojována s rockovou hudbou.
„Zadání klienta bylo stručné a přímočaré – vytvořit natolik výrazný symbol, abych byl na něj pyšný, když si ho nalepím na zadní stranu mobilu – řekl mi na první seznamovací schůzce Michal Novák, zakladatel Musician Factory.“ Lumír Kajnar
Lumíra jsme požádali o explikaci loga a několik ukázek. Formát, ke kterému jsme nakonec dospěli je zachycení celého průběhu vývoje loga, včetně představení nevybraných verzí či zvažovaných úprav symbolů a variant písem. Velmi si vážíme důvěry a dále už necháváme slovo Lumírovi, který je autorem dalšího textu.
Animace: Martin Rýz
Logo je v podstatě skládačkou několika částí, protože už v zadání zazněl požadavek, aby vznikl prostor nejen pro partnera, ale i pro různé dovětky (Studio, Talkshow, Workshop a pod.). Důraz jsem kladl taky na responzivitu loga, je totiž dobré myslet už od začátku na různé formáty prezentace loga: se sponzorem/bez, v plném názvu, ve zkratce, na výšku, na široký banner, v ikoně atd.
Logo působí společně se značkou Jack Daniel’s jako kompaktní celek, cílem však bylo vytvořit univerzální grafickou podobu, která by obstála i samostatně. Středobodem se proto stal symbol houslového klíče, alias továrny. Zaslechl jsem i přezdívky kancelářská sponka nebo drát – to je vždycky dobré znamení, že se logo uchytí, pokud vám volné asociace náhodných kolemjdoucích sedí do konceptu.
Celková stylizace, barevná paleta a písmo jsou záměrně kontrastní, ostré, tvrdé a retro industriální. Tak jako místo, kde Musician Factory sídlí. Seříznuté hrany připomínají železné profily, ale taky detaily ikonické láhve populární whiskey.
Nejobtížnějším úkolem bylo vytvořit symbol jedním tahem, vyváženě a přitom jednoduše. Vzniklo nespočet variant a kombinací než se vyloupl finální tvar. Chtěl jsem do loga vložit respekt k řemeslu a mistrovství: to dobré nevznikne zčistajasna a za den. Je třeba to vysedět a to platí jak v grafice, tak v hudbě. Když jsem našel na internetu desítky log, které různým způsobem kombinují music a factory, rozhodl jsem se, že musím nastavit hned ze startu tu nejvyšší laťku.
Ukázky vizuálního stylu
Kromě ocenění, z již v úvodu zmíněného stříbra v kategorii Brand Logo na EDAwards, získala práce ještě nominaci v ADC Creative Awards 2018.
Foto a zdroj: Lumír Kajnar