Město Cheb má nové logo. Studio HMS design, které vyhrálo uzavřenou soutež, pro město připravilo vizuál postavený na třech základních kamenech — symbolu mřížky, používání CH z velkých písmen a terakotové barvě vycházející z barevnosti chebských střech. Na to, jak se nové logo povedlo, jsme se zeptali grafiků a studií. Ukázky i explikaci najdete v samostatném článku.
„Mřížka tu není rigidním symbolem, ale inspirativním nástrojem pro kreativní interpretaci nejen v oficiální komunikaci města, ale i pro jeho obyvatele.“
Filip Heyduk, HMS design
Hodnocení čtenářů:
Hodnocení odborníků:
S nabídkou hodnocení obesíláme kreativce z adresáře studií. Názory jsou v pořadí v jakém dorazily do redakce.
Autoři sílu jednoduchosti moc pěkně využívají v kreativních aplikacích loga. Otazník je zda bude symbol mřížky/hashtagu dostatečně unikátní. Řada značek je využívá a některé po čase základní tvary opouští. V případě hashtagu to udělal např. Slack. Logo Chebu je čisté, hezké a aplikace jsou kreativní. Přesto se obávám, že by si Cheb zasloužil něco unikátnějšího, aby mohla vniknout paměťová stopa: logo=město Cheb.
Kamil Pavlíček
Unifer
Zvýrazněné CH je na tom celém jednoduše nejlepší. Fungovalo by to samotné i bez křížku. U něj bude složité v každodenním použití udržet vedlejší fotografickou paralelu, jako je vidět na plakátech. To ale nemusí vůbec vadit. Oba palce nahoru.
Zdeněk Sládek
Studio Protein
Nemůžu si pomoct, ale první co mě při pohledu na logo napadne je pí**. Až na tuto drobnost, je logo a celý vizuál velmi povedený.
Petr Jančárek
WolfWay
Líbí se mi kreativní uchopení, konzistence celého systému i jednotlivé aplikace. A je to pěkně hravé. Evidentně se zde udělala poctivá práce.
Tadeáš Drahorád
Go4Gold
Hezký nápad s velkým CH je výrazným, zapamatovatelným prvkem. Věřím, že se v komunikaci města ujme. Mřížka v logu má historickou vazbu. Výhodou jednoduchého symbolu je možná záměna za další jiné předměty poskládané do stejného tvaru, které oživí vizuální styl. Blahopřeji Chebu k nové důstojné značce a přeji její dobré zhodnocení v budoucích letech.
Adrian Jansa
Marathon Studio
Identita mě baví. Čistá a moderní estetika, která nepodléhá trendům, takže vydrží. Promyšlený vizuální systém, který se dobře přizpůsobuje různým aplikacím. Nejvíce však oceňuji koncept používání velkých písmen CH. Má to jiskru a dělá identitu jedinečnou pro město CHeb. Za slabinu považuji pouze symbol. Symbolika mřížky ve mně nevyvolává pozitivní asociace. Symbol nevnímám jako odkaz na architektonické prvky města, ale jako natočený hashtag. Tento dojem je podpořen umístěním textu za symbolem (#CHeb). Celkově je však identita CHytrá, CHarizmatická a CHarakteristická, a proto ji CHválím.
Martin Marušinec
Touch Branding
Nová identita města Cheb se mi líbí, patří rozhodně mezi ty kvalitnější identity, co se v posledních letech u měst objevily. Je graficky čistá, jednoduchá, ale zároveň hravá. To diskutované velké CH sice někomu vadí, ale může se stát (vedle symbolu kříže ze znaku) výrazným a odlišujícím prvkem, který se může zajímavě promítnout do řady jiných „CHebských“ názvů či sloganů. Podobně jako se to skvěle podařilo třeba v Ostravě, kde doplněním tří vykřičníků třeba za slovo Nemocnice jasně identifikujeme, že se jedná o ostravskou nemocnici.
A když jsem měl možnost vidět i ostatní práce přihlášené do soutěže (i ty nevybrané práce představíme v chystaném Fontu) souhlasím jednoznačně s volbou výběrové poroty. Takže palec nahoru.
Ondřej Kafka
Kafka Design
Město Cheb může být myslím nadmíru spokojené s výsledkem. Bez rozdělování na logotyp, vizuální styl či komunikační prvky je celek velmi povedený a funguje v jednotlivostech i propojeně. Mřížka, vtipný a jednoduchý detail „CH“, chytré textace, uměřená a kvalitní typografie. Příjemné a dlouho vydrží. Palec nahoru.
Jiří Toman
Toman Design
Samotné logo je čisté a přestože symbol je spíše generický, v celém vizuálním stylu funguje dobře. Vizuál je právě to, co má největší potenciál. Stejně tak vtipné a kreativní je copy s CH, které mě baví. Ocenil bych i to, že vznikl systém log jednotlivých městských institucí. Celkově velmi povedená práce.
Jan Beneš
Beneš & Michl
Novou vizuální identitu Chebu vnímám pozitivně při celkovém pohledu. Zapadá do celé řady nových identit měst, které vzešly právě z podobných soutěží. Nevidím převratnou nápaditost, ale je otázkou, zda-li je to špatně. Asi bych se méně věnoval v explikaci mřížce a barevnosti. Dláždění ulic a střechy této barvy jsou všude. Asi by stačilo se odkázat na historii a erb. Některé prvky z merche už byly k vidění u jiných měst. Logo na vizuálech a akcidenčních tiskovinách působí čistě a čitelně.
Jan Pilik
Autority
Ukázky najdete v článku
Zdroj a foto: studio HMS design