Hodnocení čtenářů
( hlasů)Jihomoravský kraj se po osmi letech rozhodl modernizovat své logo a vizuální identitu. Na základě výběrového řízení byl vybrán návrh agentury Dorland. Nové logo vychází dle kraje z tradičních barev a tvarů moravské keramiky, krojů i architektury. Na ně poté aplikuje principy minimalismu a pokroku, které jsou nedílnou součástí DNA regionu. Veřejná zakázka byla vyhlášena 15. května 2018 a nové logo vybírala komise ze šesti návrhů čtyř agentur.
Logo a logomanuál značky Jihomoravský kraj stálo 550 tisíc Kč. Logo a logomanuál destinační značky Jižní Morava pak 470 tisíc Kč. Jihomoravský kraj má na grafické práce, návrhy a tvorbu marketingových kampaní na představení nového loga rozpočet dalších 880 tisíc Kč. Ceny jsou bez DPH.
„Rozhodli jsme se pro změnu na základě hodnocení nezávislého názoru odborníků, kteří doporučili modernější pojetí komunikace včetně loga kraje. Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.
Původní logo
Nové logo
Explikace
Základem logotypu je čistá TYPOGRAFIE, která prostřednictvím symbolu písmene m spojuje historii se současností i budoucností – dá se říci, že logotyp je NADČASOVÝ.
m – typografie, slovo, písmeno, obrazové sdělení (písmo je nejsilnější prvek)
m – jako symbol Moravy (v souvislosti, s níž je nejčastěji skloňován právě Jihomoravský kraj)
typografie – logotyp a celá jižní Morava si zaslouží zajímavý a moderní font, který vynikne a zároveň nezastíní případné další prvky jednotlivých výstupů
m – propojení minulosti, současnosti a budoucnosti – 3 dříky písmene spojené do jediného
m – společná cesta, která expanduje – otevřenost novým příležitostem
zahrnuje v sobě: unikátnost, modernost, tradice, myšlenku, jedinečnost, nekonečnost (v možnostech), jemnost, hravost, variabilitu, soudržnost
protažení linek písmene m směrem dolů naznačuje: geografickou polohu kraje (jih) = Jihomoravský kraj, jižní Morava; návrat ke kořenům
m – slova začínající na písmeno m – modrotisk, myšlenka, muzea, možnosti, malebnost, milovat, magický, mezinárodní, mamut, mapa, Morava (řeka), mohyla, Mikulov, Macocha, Moravský kras, modré sklepy…
Dorland je česká full-servisová komunikační agentura patřící k zakládajícím členům AKA.
Ukázky vizuálního stylu
Jihomoravský kraj má nové logo. Představíme vám ho v krátkém videu.
Zveřejnil(a) Jihomoravský kraj – oficiální stránka dne Čtvrtek 13. prosince 2018
Zdroj a foto: kr-jihomoravsky.cz