Článek

Jste frajer!

Pane ministře jste frajerJste frajer!

Před nedávnem jsem zde reagovala na billboardy zobrazující ministra zahraničí Karla Schwarzenberga, které Rada pro reklamu doporučila stáhnout. Zadavatel, společnost Tecfoood, tehdy oznámila, že kampaň zcela stáhne. Jak se však ukázalo nebyla to pravda, připravila pokračování – přelep.

Přelepem se společnost Tecfood rozhodla rozhodnutí Rady pro reklamu obejít a vytěžit maximum ze současné popularity ministra zahraničí. Billboard je nyní přelepen jednoduchým typografickým sdělením „Pane ministře, jste frajer!“.

Nakolik je toto řešení štastné  nehodlám spekulovat. Ať už z jakéhokoli pohledu profesního, reklamního či jen tak lidského…

Jaroslav Dostalík marketingový ředitel firmy Tecfood se k přelepu vyjádřil: „Firma nemůže souhlasit s tím, že by reklama na energetický nápoj byla neetická, neslušná, nečestná a nepravdivá, natož že by ohrožovala dobré jméno reklamy jako takové. V reklamě často pracuje s nadsázkou a je pouze věcí úhlu pohledu, kde začíná a končí hranice etiky.“ Za svým rozhodnutím si tedy pevně stojí i nadále.

Dočkali jsme se i vyjádření samotného ministra Karla Schwarzenberga, kterému billboardy nevadí. Sám řekl: „Ať mají lidi srandu, já jim to přeji“, a na otázku zda má společnost Tecfood billboardy stáhnout reagoval: „Nemá. Opravdu, ať jdou všichni do prčic.“

Já za sebe si dovolím použít fragment pana ministra, ale na na adresu zadavatele… „Jděte do prčic a vymyslete něco kreativnějšího a třeba i vtipnějšího!“

Pane ministře jste frajer

Lucie Schwarz

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/pane-ministre-jste-frajer.html

28.03.08