Hodnocení čtenářů
( hlasů)Vítězem soutěže na nový vizuální styl města Kadaň se stalo studio Colmo. Uzavřené soutěže, kterou pořádala organizace Czechdesign, se zúčastnilo 6 subjektů, z nichž odborná porota vybrala typografické řešení studia Colmo. Úvodní litera K bude fungovat v rámci vizuálního stylu i samostatně a má se stát základem pro tvorbu značek městkých organizací.
Porota na vítězném návrhu ocenila precizní práci s typografií, literou K a představenou komunikační strategii, která je založená na velmi nápaditém copywritingu a ilustracích. Pro studio Colmo bylo při práci východiskem propojení historie města, hrdosti obyvatel a současného stavu, město se totiž intenzivně věnuje kultivaci veřejného prostoru a vznikají zde současné architektonické zásahy na vysoké úrovni. Tým studia Colmo má za sebou již práci na vizuálním stylu města Nymburk, které patří na Design portálu mezi nejlépe hodnocené.
„Kadaň chtěla posunout svůj grafický styl do 21. století. Vytvořit jednoduchou značku a vtipný koncept, který bude bavit občany města i návštěvníky odjinud. To se podařilo.“
Petr Liebscher, vedoucí Městského muzea v Kadani
Uzavřené soutěže se zúčastnili:
- studio Colmo,
- Dipozitiv Studio,
- Jakub Vaněk studio,
- grafický designér a rodák z Kadaně Lukáš Kocelský,
- grafická designérka Věra Marešová,
- autorská dvojice složená ze sociální architektky a známé výtvarnice Kateřiny Šedé a grafické designérky Kristíny Drinkové.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Kadaně a její implementaci.
Odbornou část poroty tvořili:
- Pavel Frič,
- Lumír Kajnar,
- Markéta Steinert.
Erb města
Původní logo
Nové logo
Explikace
Miroslav Roubíček, Colmo
„Přístup radnice ke správě města a snoubení historického pozadí se současností jsme se snažili zkombinovat nejen ve značce, ale také v celém konceptu prezentace města. Navrhli jsme jednoduché typografické logo, které tyto dva aspekty spojuje. Úvodní litera K kombinuje tvarosloví grotesku (současnost) a prvky antikvy (historie). Symbol K pak bude sloužit i jako výchozí element pro tvorbu značek městských organizací.
Pro Kadaň jsme navrhli specifický jazyk, kterým se město může prezentovat a doufáme, že jej přijmou za svůj i obyvatelé a stane se opravdovou identitou města (nejen vizuální). V dnešní době je totiž nutné o městské identitě přemýšlet komplexněji, než jen jako o kombinaci vizuálních prvků.“
Písmo:
- Touche od Indian Type Foundry
- Noe Display od berlínské písmolijny Schick Toikka.
Tým:
- Design: Miroslav Roubíček a Markéta Hanzalová
- Motion design: Matouš Sedlák
Ukázky vizuálního stylu
Další práce studia Colmo
Zdroj a foto: czechdesign.cz, colmo.cz, mesto-kadan.cz