Na tiskové konferenci v Karlových Varech představil prezident festivalu Jiří Bartoška logo 49. ročníku nejznámějšího českého filmového festivalu. Jeho autorem je Studio Najbrt a nese stejně jako poslední dva ročníky v duchu minimalismu. Na sociálních sítích se už objevují jeho parodie, což je možná i záměr. Jak se nové logo líbí vám?
Plakát 49. ročníku festivalu. Zdroj: kviff.com
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary je nespecializovaný filmový festival akreditovaný organizací FIAPF v kategorii soutěžních festivalů. Stojí tak po boku jiných prestižních festivalů jako jsou MFF v Cannes, Berlíně, Benátkách či Tokiu. V rámci letošního ročníku převezme ocenění za celoživotní dílo americký filmař William Friedkin a křišťálový globus za přínos české kinematografii Zdeněk Svěrák. Na festivalu se objeví i bývalý polský prezident Lech Walesa, který přijede představit sestřih své biografie pod názvem Walesa: Člověk naděje.
Autorem vizuálního stylu Marek Pistora ze Studia Nabrt, které pro Karlovarský filmový festival pracuje od roku 1995, tedy od 30. ročníku. Devětačtyřicátý MFF Karlovy Vary se uskuteční od 4. do 12. července.
Parodie na nové logo
Téměř okamžitě po zveřejnění nového vizuálu se na sociálních sítích začaly objevovat jeho parodie. Nutno jim přiznat invenci a u některých se dá i inspirovat do dalších ročníků :) A začínají se objevovat i kritické reakce odborné veřejnosti.
Rikal nekdo logo #kviff? Ja uz se tesim na dalsi rocniky! pic.twitter.com/UE1mFfx6f1
— Jaromír Möwald (@jaxxiczek) April 28, 2014
Jak se logo líbí profesionálům?
Karlovarský festival by se nejspíš bez vizuálního stylu úplně obešel: návštěvníci přijedou tak jako tak a mediální zájem o dění ve Varech by byl obrovský i bez loga. Proto chápu, že si ve Studiu Najbrt s identitou hrají a zkoušejí, kam až se dá zajít, jaká pravidla lze porušit, neboť – naštěstí – identita festivalu nestojí na nějakém motivu, ale na filmech, večírcích a výjimečné atmosféře.
Neumím odpovědět v kategoriích líbí-nelíbí, leč nemám s návrhem žádný problém, rozhodně bude v záplavě tupých barevných reklam vidět a svou funkci splní dobře.
Celkové hodnocení: Palec nahoru
Filip Blažek
designiq.cz
Zdroj fotografie: linkedin.com
Spojení čtyřky a devítky tvořící mezinárodně známý symbol prasátka se mi líbí. Také kladně hodnotím to, že se stylově navazuje na předminulý a minulý ročník, lidé si ji tedy, i přes trochu komplikovanější čitelnost a neprvoplánovost, snadno s festivalem spojí.
Myslím, že toto logo, podobně jako třeba logo Ostravy, má potenciál žít svým vlastním životem – k dokreslení něčeho nebo dopsání jména politiků (českých nebo ruských) se budou plakáty a billboardy úplně nabízet. Už se těším na 50!
Celkové hodnocení: Palec nahoru
Petr Skriečka
skriecka.cz
Zdroj fotografie: skriecka.cz
Ukázky plakátů předchozích ročníků
Od 47. ročníku používá studio Najbrt pro Karlovarský filmový festival minimalistický styl, který si hraje s pořadovou číslovkou festivalu. Samotný layout plakátu pak zůstává víceméně beze změn.
Ročník 48. Zdroj: kviff.com
Ročník 47. Zdroj: kviff.com
Ročník 46. Zdroj: kviff.com
Zdroj úvodního obrázku: kviff.com
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/karlovy-vary-festival-49.html
06.05.14