Hodnocení redakce
Spíše než o nové logo se jedná o facelift původního. Zachován zůstal symbol zeměkoule i barevnost. Hlavní změnou tak je výměna patkového písma ze moderní bezpatkové. Písmo Red Hat není špatné a je zdarma. Osobně bych spíše preferoval písmo české písmolijny, které by více podtrhlo historii Kartografie Praha. Za oko trochu tahají rozpaly písmem — zejména mezera mezi RT vs. T a symbolem.
Pozitivní je, že nový vizuální styl počítá se vznikem dalších podznaček a stanovuje pravidla jejich tvorby. Logo doplňuje na pozadí rastr mapy světa — na tašce vypadá hezky, na vizitce v menším výřezu už jako podklad pod písmem spíše ruší. Celkově však nový styl působí dobře a čistě, což je příjmená změna oproti původnímu poněkud archaickému logu, které patří spíše do doby kompasů a buzol.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Nakladatelství Kartografie PRAHA patří mezi významné nakladatelské a vydavatelské instituce v České republice. Zabývá se i produkcí map na zakázku pro firmy či veřejnou správu. Od letošního jara má nové logo a vizuální styl, jehož autorem je Jakub Novák ze společnosti Mevia.
Kartografie PRAHA navazuje na Kartografický a reprodukční ústav v Praze, který byl zřízen v roce 1954. Stěžejní část sortimentu nakladatelství tvoří řada školních atlasů pro výuku zeměpisu a dějepisu. Další významnou částí produkce nakladatelství jsou mapy pro turisty a cyklomapy.
„Jsme rádi, že nové logo propojuje nový moderní vizuální styl s logem starším, odkazujícím na dlouhou historii naší firmy.“
Kartografie Praha
Původní logo
Nové logo
Explikace
„Společnost používala logo ve dvou odlišných variantách, snahou bylo sjednocení a vytvoření různých variant (ikonka, krátké, dlouhé…). Logo společnosti je navrženo ve dvou hlavních a základních verzích. Ve verzi s celým názvem, které odpovídá obchodnímu názvu společnosti Kartografie PRAHA, a.s. Druhé je určeno pro oficiálnější potřeby. Pro běžné užití a marketing je možné využít zkrácenou jednoslovnou variantu.
Základní barvou loga je tmavě modrá. Jako firemní písmo pro hlavní nadpisy byl zvolen font Red Hat Display ve dvou základních řezech. Pro obecné užití byl zvolen font Nunito Sans. Možná za zmínku stojí úhel, který se v logu objevuju na několika místěch a to 23°. Jedná se sklon zemské osy. Z této šikminy poté vychází některé další grafické prvky.“
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: mevia.cz, kartografie.cz