Kefírer od začátku stavěl na chytře vymyšleném jménu a k tomu odpovídajícímu obalu. Leckdo se nad tím pozastavoval, ale většinově spíše pobavil. Původní myšlenka, která byla zamýšlena jako vtip však našla svoje fanoušky a autoři dostali chuť projekt dovést do konce – tedy na pulty obchodů.
„Celý projekt původně vznikl jako nevinný vtip. Brzy se však díky síle sociálních sítí dostal na vyšší úroveň. Nemohli jsme zklamat naše fanoušky, takže jsme začali pracovat na tom, abychom Kefírer skutečně vyrobili a začali prodávat. “
Kefírer se měl prodávat v prodejnách MyFood a těsně před začátkem jeho distribuce přišla předžalobní výzva nakladatelství, které v roce 2013 vydalo knihu „Už je tady zas” a které se ohrazuje proti použití vizuálu, který se objevil na obálce této knihy.
Zde jsou pro srovnání oba vizuály:
Co na to grafik?
Z grafického pohledu se jedná o dva rozdílné vizuály. Nesedí tvar účesu ani knírek, který je v obou případech pojat rozdílně – v knize je utvořen písmem a na produktu tvarem. Samotná myšlenka je podobná, ale nejedná se o natolik originální koncept, aby na něj měl kdokoli právo, které by mohl vymáhat. Graficky podobných odvozenin na internetu najdete stovky.
Těžko říct kde je pravda a nakolik je tato kauza vůbec reálná. Autoři Kefírera postavili celou věc na vtipu, takže možná je i tohle jen vtip a jde o pokus produkt před začátkem prodeje více propagovat. Jak kdo zasel, tak sklízí.
Zdroj a foto: kefirer.cz, databazeknih.cz