12. května začal 69. ročník mezinárodního festivalu klasické hudby Pražské jaro 2014. V minulých letech na sebe upozorňoval modrobílými kompozicemi Studia Najbrt. Letos ve vypsané soutěži o nové vizuály zvítězilo grafické studio ReDesign. Autorky Klára Kvízová a Pavla Nešverová vytvořily koncept, ve kterém ztvárnily obrazové vnímání hudby pomocí nových technologií.
Plakáty letošního Pražského jara. Zdroj: festival.cz
Od Muziky k hudbě
Festival Pražské jaro se koná každoročně od 12. května do 4. června v Praze a o vstupenky loňského ročníku byl nebývalý zájem. Kromě vážné hudby jsou na programu i jazzové koncerty. Pro první ročník Pražského jara v roce 1946 navrhl plakát malíř a grafik František Muzika. Elegantní houslový klíč je zároveň i prvním písmenem slova festival.
Plakát pro první ročník Pražského jara. Zdroj: festival.cz
Tvarová a barevná rozmanitost
Na nových vizuálech můžete uvidět zvuky jako geometrické útvary, kameny, krystaly a drahokamy. Některé skladby jistě mohou připomínat vzduch a mraky. Melodie někdy teče jako voda, hudba se mění v tekutinu a zanechává hudební vlny.
Tvůrkyně nových propagačních materiálů Klára Kvízová a Pavla Nešverová ze studia ReDesign se pokusily vizualizovat hudbu, vytvořit koncert pro oko, zachytit magii hudby, symetrii a harmonii.
„Vzhledem k tomu, že festival se symbolicky spojuje s obdobím jara, nechali jsme vizuál rozehrát živou barevností, šlo nám o to upoutat prvky, které se stávají jakýmsi koncertem pro oko,“ vysvětluje Klára Kvízová. Autorky nabízí i možnost převedení návrhu do černobílé barevnosti nebo příležitostně do modro-červeno-bílé barevnosti a připomenout tím oslavy výročí české hudby 2014.