-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Hornické město Krupka, které bylo nedávno zapsáno na seznam světového a kulturního dědictví UNESCO, přichází s novým logem. Vychází ze znaku města a najdete v něm písmeno K stylizované do tvaru kladiva, které dobývá cínovou rudu. Autorkou je Tereza Skřivanová ze studia La:Graphica.
Pro komunikaci na sociálních sítích byl vytvořen základní hashtag #krupkazije, který lze doplňovat o další navazující témata (krupkazijekulturou, krupkazijesportem, atd.) a existuje v několika barevných kombinacích.
„S novou identitou jsme nadmíru spokojeni. Je to výsledek několikaměsíčního snažení pracovní skupiny, kde společnými silami tvoříme komunikační strategii města“ Rostislav Kadlec, místostarosta města
Městský znak
Logo
Explikace
Tereza Skřivanová, autorka loga a identity, Petr Nový, koordinace projektu, oba ze studia La:Graphica
„V září roku 2019 se město Krupka, v rámci Hornického regionu Erzgebirge/Krušnohoří,
zapsalo na Seznam světového a kulturního dědictví UNESCO. Tato událost, a s ní spojený potenciál rozvoje turistického ruchu, ukázala potřebu jednotně komunikovat a to byl impulz pro vytvoření jednotného vizuálního stylu a loga včetně.
Vzneseným požadavkem na logo byla asociace k hornictví a dobývání cínové rudy, hlavně (a nejen) tím je město významné. Idea nového loga navazuje na tradiční městský znak, ze kterého bere klíčový atribut – dobývání cínové rudy. Doplňkovým grafickým prvkem je abstrakce minerálu kasiteritu (cínovec), který podporuje ideu vizuální identity a umožňuje vytvářet kompozice dekorativního rázu, které odlehčují celý vizuál.
Pro komunikaci na sociálních sítích byl vytvořen základní hashtag #krupkazije, který lze doplňovat o další navazující témata dle daných komunikačních okruhů (krupkazijekulturou, krupkazijesportem, atd.). Tyto komunikační okruhy jsou integrovány do vizuálního stylu pomocí zmíněného hashtagu a vlastní barevnou paletou.
Protože Krupka dosud žádnou komunikační strategii neměla a neměla ponětí o moderní komunikaci a prezentaci města, je nastalá změna pro město poměrně velkým ale nutným soustem se kterým se musí vypořádat, a tak spolupráce PR skupiny, komunikační agentury Politicca a grafickým studiem La:Graphica nadále pokračuje.“
Vývoj konceptu
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: krupka-mesto.cz, lagraphica.cz