Jeden z nejznámějších výrobců elektrického nářadí, zahradní techniky a pomůcek pro domácí kutily – Black & Decker – představil nové logo, které má být univerzálnější, modernější a atraktivnější. Pod změnou zažité značky a návrhy na užití loga na produktech a balení je podepsáno studio Lippincott.
Původní logo, zdroj: blackanddecker.com
Vše začalo v Baltimoru v roce 1910
Americký podnikatel a vynálezce Alonzo Galloway Decker založil v Baltimoru v Marylandu společně s S. Duncanem Blackem v roce 1910 zámečnickou dílnu. Zpočátku vyráběli hlavně uzávěry na láhve na mléko. V roce 1914 vymyslel Decker pistolovou rukojeť se spínačem pro ruční elektrickou vrtačku a geniální patentovaný vynález, který se používá dodnes, byl na světě. Z dílny se stala továrna na elektrické nářadí a dále úspěšně expandovala. K zajímavým vynálezům patří např. přenosný pracovní stůl v roce 1973 – workmate.
Jak se nové logo líbí profesionálům?
Nový design pomohl především obalům, původní logo ale trochu oplakávám. Je to čistý design za cenu ztráty identity. Dosavadní maskulinní výraz zjemnil, křivky a jednoduchost zneutralizovaly vzhled. Jakmile k logu nepřidáte fotografii vrtačky, nerozlišíte nástrojářství od pekařství. Na druhou stranu, mluvíme o notoricky známé značce, žádné lokální továrně.
Je dobré přečíst si, co za tou změnou stojí: nová strategie značky, která se chce otevřít a být více „lidštější“, orientovat se na život a domov. Domnívám se, že za tím stojí rozšíření cílové skupiny o ženy.
Rozhodně odvážný krok, který posílí trend nevidět značku jen v logu.
Celkové hodnocení: Palec mírně nahoru a v očekávání…
Lumír Kajnar
Profil na Behance
Zdroj fotografie: facebook.com
Nové logo od agentury LIPPINCOTT je samozřejmě profesionálně zpracované. Moc se mi líbí, jak se s logem následně pracuje na obalech. Otázka je, jak se bude tento systém aplikovat na obaly atypických formátů. Odvážný mi příjde přechod z & na +. Myslím, že výraz „blekendekr“ bude za sto let existence firmy docela zažitý, podobně jako třeba lentilky „emenems“, šampón „hedenšouldrs“ nebo „proktrendgembl“.
Na druhou stranu + je velice silný znak, který navíc v tomto odvětví může, při troše fantazie, představovat hlavičku křížového šroubu (šroubováku), zvýšení rychlosti, spojení atd. Stylizovaná hlavička šestihranného šroubu, kterou dosud Black + Decker používal, mohla být omezující pouze na určité výrobky a to zřejmě neodpovídá strategii firmy, která se, i touto novou identitou, posouvá dále.
Celkové hodnocení: Palec nahoru
Petr Skriečka
skriecka.cz
Zdroj fotografie: skriecka.cz
Na počátku byl šesti hran
Šestihranná matice a iniciály B & D v oranžovočerném provedení se stávají na dlouhou dobu symbolem obchodu s obráběcími nástroji a stroji. V minulém roce se vedení společnosti rozhodlo své zavedené logo inovovat. Studio Lippincott (mezi zákazníky patří např. Infinity, Dell, Visa, Johnson Controls, McDonald´s) mělo nelehký úkol – navázat na tradici a vytvořit moderní značku, která bude blízká člověku a pomůže vychutnat pocit z dobře vykonané práce.
Vývoj loga, zdroj: blackanddecker.com
Změna písma i barev
Technické a ostré písmo dosavadního loga designéři odvážně nahradili měkčím a pružnějším. Kromě „mužské“ černé a oranžové barvy, určené pro nářadí a produkty využívané venku, navrhli i elegantnější bílo šedou paletu pro výrobky do domácnosti. Celý nápis uzavírá zaoblená deska, která má připomínat pracovní plochu a tradici.
Uvidíme, jak se budou nové obaly vyjímat na policích s nabídkou konkurenčních výrobků.
Ukázky vizuálního stylu
Nové obaly. Zdroj: lippincott.com
Aplikace loga na výrobku. Zdroj: lippincott.com
Aplikace loga na výrobku. Zdroj: lippincott.com
Jak se nový vizuální styl líbí vám? Hlasujte pod článkem.
Autor:
Marcela Šromová
Zdroj úvodního obrázku: lippincott.com
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/black-and-decker-nove-logo.html
23.01.14