-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Národní hřebčín Kladruby nad Labem představil nové logo a vizuální identitu z dílny designérské dvojice studentů UMPRUM Markéty Steinert a Vítka Škopa. Centrálním motivem je velké písmeno K, které odkazuje k výžehu, kterým se označovali starokladrubští koně již za Rakouska-Uherska a symbolizuje návrat ke kořenům.
Představení vizuální identity je dalším z kroků, kterým míří Národní hřebčín Kladruby nad Labem k zápisu na Seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Po náročném projektu rekonstrukce objektu Národního hřebčína v Kladrubech nad Labem, který trval jeden a půl roku tak přichází další krok a to nové logo a vizuální styl.
Původní logo
Nové logo
“Základem vizuálního stylu je logotyp v podobě patkového písmena K, jež se odedávna objevovalo jako výžeh pro označení starokladrubských koní,” vysvětluje podobu stylu designér Vítek Škop a Markéta Steinert dodává: “Korunka nad písmenem K je pak odkazem ke královskému původu hřebčína. Symbol jsme převzali z heraldických tradic například na lemování císařských vlajek a upravili jej do moderního stylu.”
Právě na minimalistický styl logotypu navazují výrazné fotografie kladrubských koní od fotografů Patrika Boreckého a Tomáše Brabce. Právě kombinace výrazných černobílých fotografií a logotypu tvoří vyvážený vizuální styl Národního hřebčína Kladruby nad Labem.
“Fotografie jsme koncipovali v černobílých variantách – především jako odkaz k dvěma druhům kladrubských koní, které se liší černou a bílou barvou. Vzhledem k tomu, že “kladrubáci” se užívali pro slavnostní spřežení a tažení císařských kočárů, fotili jsme je v typickém pozici se skloněnou hlavou (tzv. na kolmici)” říká Patrik Borecký.
“Chtěli jsme najít nový styl zachycení koní a vyhnout se kýčovitému pohazování hřívou na sluncem zalité pastvině” dodává s úsměvem Tomáš Brabec.
Královský hřebčín Kladruby nad Labem byl založen roku 1579 císařem Rudolfem II. s posláním dodávat dvoru ušlechtilé koně. “Kladrubáci” byli spolu se slavnějšími “Lipicány” nejvíce ceněnými koňmi v celém Rakousku-Uhersku. Kladrubští koně byli pak narozdíl od Lipicánů používání především do spřežení v královských a císařských kočárech. Jednoho z Kladrubských koní, plemenného čtyřletého hřebce Favory Alta XXI. dostal jako svatební dar od České republiky britský Princ William.
Markéta Steinert a Vítek Škop spolupracují společně od roku 2014 a mají za sebou práci například pro Dvořákovu Prahu, Prague Quadriennale 2015 či Palác Akropolis. Zabývají se designem logotypů, identit, corporate identity i online projektů. Vizuální identita pro Národní hřebčín Kladruby nad Labem vznikla ve spolupráci s Ateliérem grafického designu a vizuální komunikace UMPRUM, kterého je Markéta Steinert absolventkou a Vítek Škop studentem.
Ukázky vizuální stylu
Zdroj a foto: nhkladruby.cz, vitekvitek.com, marketasteinert.com, tomaspluspatrik.com