-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)„Je to dobrá volba, přesvědčivý vizuální styl pro každodenní použití. Pan Zámiš je zkušený grafik a v rozpracovaných aplikacích jeho návrh získává živost,“ řekl prof. ak. mal. Rostislav Vaněk, člen poroty.
Třetí šance
Po dvou neúspěšných soutěžích o nové logo města se rozhodl Liberec spolupracovat se sdružením CZECHDESIGN. Odborná porota vybrala ze 164 přihlášených návrhů ve dvou kolech praktické, jednoduché a současné pojetí designéra Ondřeje Zámiše. Ten je podepsaný také pod designem vzdělávacího a prezentačního centra kulturního dědictví UNESCO, stálé expozice klášterů Český Krumlov a vizuální identitou plzeňského Divadla Alfa. Za práci na vizuálním stylu zaplatí město autorovi 315 tisíc Kč.
„Soutěže tohoto typu, kdy je cílem spolupráce s kreativci, jsou velmi specifické, a proto jsme ocenili pomoc odborníků,“ konstatoval Ivan Langr, náměstek primátora pro školství, sociální věci a kulturu.
Odborná porota
Do druhého kola soutěže postoupili pouze tři designéři, kteří před porotou svoje návrhy osobně prezentovali. Vítěz Ondřej Zámiš může slavit a dál rozpracovávat grafický manuál, ostatní uchazeči z řad profesionálů a studentů odešli se skicovným. V sedmičlenné odborné porotě také byli: primátor Tibor Batthyány, náměstek primátora Ivan Langr, prof. ak. mal. Rostislav Vaněk, MgA. Lukáš Kijonka, MgA. Věra Marešová a Mgr. Jan Randáček.
„Maximálně jednoduchou formou jsem chtěl vyjádřit, že město Liberec je významnou moderní metropolí, která staví na bohaté historii a zároveň hledí do budoucnosti. Toto vše je symbolizováno velkým extraboldovaným L. Vedle něj se v dáli tyčí ikona celého kraje, jejíž věhlas je však světový – Ještěd – typický tvar je opět maximálně zjednodušen na šipku ^. Dohromady tak tvoří symbol, který nezabředl v minulosti a zároveň nabízí systém komunikace města s jeho obyvateli i návštěvníky.“ Ondřej Zámiš, autor
Šipka je součástí písma
Základem nového loga je bezpatkové písmo AKTIV GROTESK XBOLD, které podle autora vystihuje moderní město. „Šipka“ symbolizující dominantu Ještěd, je vytvořena pomocí písma AKTIV GROTESK THIN jednoduchým stiskem klávesnice levý Alt + 0710. Využit je celý název města, ale ve zkrácené variantě se objevuje pouze „šipka + L“. Základní barva je červená. V dalších verzích se uplatňuje také žlutá, zelená a modrá v jasných i pastelových odstínech.
Věra Marešová: logo je hravé, srozumitelné a jednoduché
Logo a vizuální styl Liberce má potenciál k velkému spektru využití. Je hravé, srozumitelné, jednoduché a dá se snadno aplikovat v textu emailu nebo na sociálních sítích.
Barevnost moc neřeším, je nějaká základní, ale je i nabídnuté celé další spektrum doplňkových barev. Důležitější je, aby logo/emoce fungovala bez barvy, což funguje.
Věra Marešová
Independent Graphic Design Professional
vgrafik.cz
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: liberec.cz, zamis.cz, czechdesign.cz