Hodnocení čtenářů
( hlasů)Frýdlant nad Ostravicí představil nové logo. Má tvar stylizovaného klíče a je základem nového vizuálního stylu, který pro město připravilo studio Wantoo design. Prvek klíče odkazuje na železárenskou minulost města a zároveň symbolizuje jeho rozvíjející se budoucnost. V samotném klíči jsou ukryta písmena „FNO“ . Studio Wantoo sídlí v nedalekém Frýdku-Místku a je autorem logotypů obce Čeladná, obce Žabeň nebo obce Těrlicko.
Výsledné logo je dílem nejen odborníků a vedení města, ale i samotných občanů, kteří se zapojili do online dotazníku. V něm vyjadřovali, jak město vnímají. Respondenti nejčastěji zmiňovali budovu bývalého kláštera a kostel jako dominanty města, což symbolizuje klíč k minulosti a historii. Hrdost na polohu v podhůří Beskyd a čistotu prostředí se staly klíčovými atributy pro atraktivitu města jako turistické destinace.
„Doposud jsme žádné logo města ani jednotnou vizuální identitu neměli. Jsme turistické město obklopené ze všech stran horami a dlouhá léta k nám patřil přídomek Brána Beskyd, my jsme, ale vsadili na klíč. Ten je odkazem nejen k minulosti, ale hlavně vizí do budoucnosti. Prvky nového vizuálního stylu postupně zavedeme do života našeho města, týká se to jak veřejných prostor, tak i komunikačních kanálů a propagačních předmětů.“
Mgr. David Pavliska, místostarosta města
Erb
Nová vizuální identita doplňuje tradiční heraldický znak s kovářem.
Logo
Explikace
Wantoo design
„Vedení města nás oslovilo s žádostí o vytvoření vizuální identity, která dosud chyběla. Cílem bylo sjednotit komunikaci města a jeho institucí. Při zadání jsme s klientem kladli důraz na symboliku, způsob a obsah nové značky, která vystihuje současný charakter Frýdlantu nad Ostravicí. Historický erb s kovářem je sice pevně spjat s minulostí města, avšak již desítky let neodráží jeho rozvoj a směr.
Také marketingové informace nám potvrdily, že město je nejen pro své obyvatele vnímáno jako brána do přírody a Beskyd, ale že je zároveň klidným, pozitivním a atraktivním místem k životu. Při tvorbě obsahu jsme od kováře, přes klíčníka, ochránce a různých definic bran a branek došli až k samotnému klíči.
Klíč není jen nástrojem k otevírání dveří, ale také jedinečným a osobním prvkem, který nás provází v každodenním životě – od domova až po digitální svět a zabezpečení našich údajů. Novým znázorněním tak otvíráme bránu do zmiňovaných Beskyd a město všem, kdo chce objevovat jeho krásy. V samotném klíči jsou navíc ukryta počáteční písmena „FNO“, což je zkratka, kterou okolí pro město běžně používá vzhledem k odlišení od Frýdlantu v Libereckém kraji.“
Písmo
- LT Renovate od LyonsType
Tým:
- Lukáš Rejda, Executive Director & Creative Idea Maker
- Ing. Igor Palarčík, Brand & Marketing Information Specialists
- Jan Kantor, Senior Graphic Designer
- Michal Bruk, Junior Graphic Designer
- Martin Kleinwachter, Brand & Print Production Specialist
Ukázky
Zdroj a foto: wantoo.cz, frydlantno.cz