-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Společnost Gordic, jejíž služby a nástroje stojí za digitalizací veřejné správy, představuje novou podobu jednotného vizuálního stylu a inovované logo. To si zachovává původní symboliku gordického uzlu, ale přitom se prezentuje v současném designu ztělesňujícím kontinuitu a sounáležitost. Autorem redesignu loga a iniciátorem nového vizuálního stylu je designér Lumír Kajnar.
Za konceptem nové tváře značky stojí spolupráce grafického designéra Lumíra Kajnara a motion designové studio Oficina společně s textařkou Janou Kneschke. Na zakázkovém písmu pracoval typograf Vojtěch Říha. Komplexní a dlouhodobou spolupráci různých dodavatelů pak koordinovala marketingová ředitelka Lucie Sedláčková. Celému projektu se svědomitě věnovalo vedení společnosti a strategický ředitel Marek Řezáč. Zájem managementu a úzké propojení s tvůrci se projevil v prosazení inovativních nápadů a kvalitním zpracování.
S novým komunikačním stylem se setkají zaměstnanci, partnerská síť a zákazníci. V první fázi nasazování nové identity se změny dočkal firemní web společnosti.
„Podoba značky vychází z našich hodnot, proto jsme do jejich redefinice zapojili zaměstnance. Proces tak trval několik měsíců a zasáhl všechna patra naší společnosti.“ Michal Řezáč, Gordic
Původní logo
Nové logo
Explikace
Lumír Kajnar, designér a architekt značek
„Klíčovým slovem nové identity je propojení. V logu jsem zachoval původní symboliku, ale přidal současný styl, v písmu se potkala klasika s modernou, v aplikacích nejmodernější technologie s tradičními nosiči. Celou dobu jsme kladli důraz na vytvoření obrazově silného vizuálního stylu a jak ho prakticky využít v běžném provozu marketingového oddělení.
„Písmo Gordic pro obsáhlou rodinu značek, logotypů a ikon.“
„Vizuální styl od studia Oficina představuje 5 pohledů na tzv. vizuální krajinu kompletně vygenerovanou v počítači. Vznikla nekonečná galerie obrazů, kterou lze lehce nastavovat a doupravovat. Hlavním účelem bylo vyhnout se imagebankám a klišé fotografiím z IT prostředí. Správu ohromného množství grafických podkladů a videí jsme svěřili BrandCloudu.“
Ukázky vizuálního stylu

Vizuální styl je čistý a nekomplikovaný. Postavený na pevném gridu, obrazech vizuální krajiny a kvalitní typografií.

Tričko bylo ušité v Česku a promyšlené do posledního detailu: látka a nitě jsou vyladěné podle firemních barev, logo a firemní písmo jsou na nášivkách, obvod knoflíčků zdobí vylaserovaný logotyp Gordic.

Největší inovací je zaměstnanecká karta. Často přehlížený prvek identity je u Gordicu postavený na chytré aplikaci. Do formuláře se zadá jméno a číslo zaměstnance, aplikace vygeneruje originální obraz, který se natiskne na plastovou kartičku. Krásný grafický prvek, který každý den nosíte na krku, udržuje anonymitu majitele. Už se nemusí stydět za nepovedenou fotku.
Další práce Lumíra Kajnara
Zdroj a foto: gordic.cz, lumirkajnar.com
-
Hodnocení redakce