Hodnocení čtenářů
( hlasů)Město Roudnice nad Labem představilo novou vizuální identitu, vytvořenou ve spolupráci se studiem HMS design. Vítězný návrh pracuje se zkratkou RnL a stylizovanou literou „n“, jež se stala základním stavebním prvkem celého konceptu. Tato litera v sobě nese motiv vlnky, meandru, cesty či kopce, čímž odkazuje na řeku Labe a horu Říp. Vlnky prostupují veškerou komunikací a společně s originálním písmem a výraznou barevností vytvářejí jednotný prvek nové identity.
Nová identita si klade za cíl vytvořit srozumitelný a atraktivní vizuální systém, který městu dosud chyběl. Důraz je kladen na jednotnou prezentaci města a přehlednou architekturu značek jednotlivých organizací. Základní barvou je modrá, odkazující na tradici města, doplněná paletou dalších barev pro podporu pestrosti. Identita využívá groteskní písmo Lufga s upraveným znakem „n“, který umožňuje začlenit vizuální styl do každého textu. Grafický prvek vlny, navazující na tento symbol, je použit pro tvorbu plakátů, letáků a příspěvků na sociálních sítích, čímž vzniká jednotný vizuální styl s variabilními možnostmi využití.
Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová, do které Czechdesign vyzval 5 účastníků (Anežka Minaříková, Marek Nedelka a Filip Dědic, HMS Design, Jan Slabihoudek, Pavel Šťastný a Studio XY). Odbornou veřejnost v poroti zastupovali: Miroslav Roubíček, Kristina Fišerová a Mikuláš Macháček.
„Stylizovaná litera n navíc z jednoduché zkratky RnL vytváří silnou, sebevědomou a snadno zapamatovatelnou značku. Autorům se tak podařilo vytvořit pochopitelný a přijatelný příběh městské značky.“
Jana Vinšová, ředitelka pořádající organizace Czechdesign
Logo
Explikace
„Nová vizuální identita Roudnice nad Labem pracuje se zkratkou RnL a stylizovanou literou „n“, která je základním tvůrčím kamenem celého konceptu.
Navržená podoba této litery v sobě nese motiv vlnky, meandru, cesty či kopce, čímž odkazuje jak na řeku Labe, tak na blízkou horu Říp. Vlnka pak prostupuje všemi komunikačními výstupy a společně s originálním písmem a výraznou barevností tvoří propojující prvek nové identity.“
Písmo:
- hlavní písmo: Lufga, Adam Ladd
Tým:
Ukázky
Další práce studia:
Zdroj a foto: roudnicenl.cz, hmsdesign.cz