Ministerstvo financí spustí od října účtenkovou loterii pod názvem Účtenkovka. Zákazníci v ní mají šanci každý měsíc vyhrát až 1 000 000 korun. Stačí jen zaregistrovat účtenku vydanou obchodníkem, který eviduje tržby podle zákona o evidenci tržeb.
„Pomocí účtenkové loterie chceme posílit obecný názor, že vydávat a brát si účtenku je zcela normální a samozřejmé,“ vysvětluje ministr financí Ivan Pilný.
Účtenky mohou zákazníci registrovat dvěma způsoby, a to prostřednictvím webového formuláře na www.uctenkovka.cz nebo mobilní aplikace Účtenkovka, která umožní automatické načtení údajů z účtenky. Losovat se bude vždy 15. den v měsíci, a to z účtenek, které byly vystaveny během uplynulého měsíce a zaregistrovány nejpozději 3 dny před slosováním.
Autorkou loga a vizuálního stylu loterie je grafička Hana Kolbe, kterou jsme požádali o explikaci loga:
Zadání loga Účtenkovka znělo: Účtenkovka je veselá a zábavná hra pro širokou veřejnost. Proto jsem volila pevná písmena, výrazné a veselé barvy, kompaktnost a hravost. Tak jsem to cítila já, a toto řešení si vybral i klient. Znak, který je navržen pro aplikace je také jednoduchý, rychle rozeznatelný a podporuje snadnou orientaci. Zadání jsem splnila a věřím, že pro danou cílovou skupinu bude logo atraktivní a bude skvěle fungovat.
Autorku jsme žádali o více ukázek, ale bohužel nemá oprávnění je v tuto chvíli zveřejnit. Zároveň jsme se ptali na to jak bude vypadat jednobarevná varianta loga. Odpovědí nám bylo, že i s tou se v manuálu počítá. Bohužel ji ale autorka zatím nemůže zveřejnit. Celková cena za zpracování kompletního grafického manuálu činí 80 000 korun bez DPH. Cena ročního komplexního provozu Účtenkovky, kterou bude zajišťovat firma Diebold Nixdorf s.r.o., je 12 393 420 korun bez DPH. Ve výhrách pak Ministerstvo financí ročně rozdělí nejvýše 65 000 000 korun.
Tisková konference Ministerstva financí, na které bylo logo představeno:
Zdroj a foto: mfcr.cz