Jen několik dní zbývá do uzavření přihlášek prací do prestižní a největší české soutěže kreativity ADC Creative Awards, dříve známé pod názvem Louskáček. Nový název tohoto tradičního českého ocenění reklamy v oblasti kreativity není jedinou změnou. Art Directors Club má nového předsedu, jímž je Radouanne Hadj Moussa, a nově přibyla také kategorie Craft, hodnotící originální řemeslně zvládnutá díla z oblasti filmu, ilustrace, fotografie a dalších. Slavnostní vyhlášení vítězů ADC Creative Awards se bude konat 13. března v Radiopaláci na Vinohradech a vítězové se automaticky zúčastní evropské soutěže kreativců.
Začni být konečně vidět
Tak zní heslo letošního ročníku ADC Creative Awards a vyzývá české kreativce, aby vyšli se svými nápady ven. Možnost přihlásit své počiny a bojovat tak o Louskáčky mají agentury i jednotlivci do 14. února 2014. „22. ročník bereme tak trochu jako nový začátek. Kromě toho, že jsme změnili jméno, došlo také k úpravě kategorií a přibyla jedna nová s názvem Craft. Snažíme se prostě posunout soutěž zase o kousek dále. Navíc letos máme opravdu skvělou porotu, výtečnou kampaň od MADE BY VACULIK a navázali jsme spolupráci s Rubikon PR,“ říká nový předseda ADC Radouanne Hadj Moussa.
Plakát. Zdroj: bienalebrno.org
Louskáček se mění na Art Directors Club Creative Awards
Vedle již tradičních kategorií ADC Creative Awards jako je print, outdoor, film, radio, direct marketing, digital, media či design, přibyla letos kategorie nová – Craft. V ní mají kreativci možnost předvést skvěle zvládnuté řemeslo z oblasti filmu, ilustrace, fotografie, typografie, hudby nebo copywritingu. Tato díla budou hodnocena individuálně podle kvality a originality vizuálního nebo textového zpracování.
O originální vizuály k letošnímu ročníku ADC Creative Awards se postarali kreativci z agentury MADE BY VACULIK ve spolupráci s uznávaným reklamním fotografem Pawlem Fabjanskim, který v minulosti za svou práci získal řadu prestižních ocenění např. Silver Lion na festivalu Cannes Lions nebo Golden Drum. Více se dozvíte v přiloženém rozhovoru s Pawlem Fabjanskim níže. PR komunikaci ADC Creative Awards nově zajišťuje Rubikon PR.
Vyhlášení těch nejúspěšnějších kreativních konceptů a předání Louskáčků vítězům se odehraje 13. března ve vinohradském Radiopaláci. Přihlásit své kreativní koncepty využité v komerční komunikaci lze elektronicky na stránkách soutěže prostřednictvím on-line registrace.
Rozhovor s reklamním fotografem letošní kampaně Pawlem Fabjanskim
Někdy je dobré slyšet názor „zvenčí”. Udělali jsme proto rozhovor s Pawlem Fabjanskim, reklamním fotografem, který získal řadu prestižních mezinárodních ocenění jako například Silver Lion na festivalu Cannes Lions v roce 2011 za kampaň Airwick a naposledy pak Golden Drum za reklamní projekt pro značku FAB. Luerzer’s Archive ho v roce 2006 zařadil mezi 200 nejlepších reklamních fotografů. Na českém trhu ho reprezentuje produkční společnost Pink Productions. Pawel si s námi povídal během focení letošní kampaně pro soutěž českých reklamních kreativců ADC CA, která vznikla v pražské pobočce agentury MADE BY VACULIK.
Proč jsi se rozhodl spolupracovat na kampani ADC?
Vlastně to nebyla otázka rozhodnutí. Ve chvíli, kdy vám organizace jako je ADC dá šanci podílet se na své kampani, tak není o čem přemýšlet. Je to šance realizovat projekt v České republice, takže jsem neváhal ani vteřinu. Bylo to něco, do čeho jsem šel bez jakýchkoli pochyb.
Co si myslíš o českém reklamním trhu?
To, co jsem viděl, bylo poměrně zajímavé. Momentálně je svět jednotvárnější a já bych řekl, že současný český reklamní trh je rovnocennou součástí světového reklamního průmyslu. To, co jsem poslední dobou viděl, je skutečně kvalitní práce. Všechny ty věci mě zaujaly. Já pocházím z Polska a řekl bych, že když to porovnám, tak my na sobě potřebujeme ještě trochu zapracovat, abychom se dostali na takovou úroveň.
Co pro tebe znamená „kreativita“?
No, to je složitější otázka. Jádro kreativity vychází z chutě poznávat obecně život. Lidé, kteří jsou otevření, jsou tvořivější. Pro mě to znamená být svobodomyslný, neomezovat se a snažit se myslet co nejobecněji. Znamená to překročit určité hranice. Není to o standardním myšlení, ale o tom, hledat různá řešení… Kreativita je prostě něco jako nalézání své vlastní cesty, snaha pozorovat a zajímavě vidět svět.
Jaká je tedy podle tebe úroveň kreativní práce v české soutěži ADC?
Viděl jsem pár reklamních kampaní, které byly oceněny minulý rok. Zaměřil jsem se hlavně na tiskovou kategorii a tam bych řekl, že se jedná o světovou úroveň. Jak už jsem říkal, úroveň je prostě opravdu dobrá.
Jaký máš dojem z Prahy?
Praha? Prahu miluju, je to vážně příjemné město. Jsem tady už popáté nebo pošesté. V lecčem mi připomíná Varšavu, i když mám pocit, že lidé jsou tu daleko otevřenější. To je něco, co mám na Praze moc rád. Zbožňuju ji… a taky zbožňuji smažák!
Na rozhovor se můžete podívat i na videu.
Zdroj: www.adc-czech.cz
26. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2014
Creative Awards je prestižní národní soutěž o nejkreativnější koncept v komerční komunikaci.
Termín odeslání prací
do 14. února 2014
Slavnostní vyhlášení vítězů
13. března v Radiopaláci na Vinohradech
Zdroj textu a úvodního obrázku: adc-czech.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/souteze-tendry/adc-creative-awards-louskacek.html
24.01.14