Hodnocení čtenářů
( hlasů)Lázeňské město Luhačovice představilo svoje historicky první logo. Jeho autorem je tým studia Toman Design, který zvítězil v uzavřené soutěži. Jednoduché typografické logo doprovází hravý vizuální styl, ve kterém se promítají symboly spojené s městem. Doposud se město prezentovalo pouze znakem.
Soutěž spolupořádalo sdružení Czechdesign a přizváno bylo pět týmů: Little Greta, KONTRA, Tereza Bierská & Nela Klímová, luhačovické studio AB Manufaktura a Studio Toman Design. Všichni účastníci obdrželi skicovné a vítězné studio Toman Design zakázku na vizuální identitu města Luhačovice.
„Luhačovice byly a jsou místem setkávání. Nový vizuální styl je proto rovněž založený na symbolickém propojování. Propojování jednoduchého typografického loga a výrazných hravých ilustrací.“ Toman Design
Nové logo
Explikace
„Nový logotyp Luhačovic vychází z nadčasové modernistické typografie a používá základního tvarosloví čtverce. Jednoduchá stylizace textu do tvaru vlnovky odkazuje nejen na místní krajinu a léčivé prameny, ale také na příjemnou atmosféru lázeňského města. Cílem bylo vytvořit značku nenapojenou na žádná konkrétní klišé či prvotní asociace, jenž by logo předem významově i esteticky omezovaly.
Naopak na míru vytvořené ilustrace svým charakterem hravě navazují na symboliku spojenou s městem – tradiční architekturu, lázeňství, kulturu, přírodu apod. Je možné je používat samostatně, ale stejně tak lze jednotlivé motivy kombinovat i s fotografiemi. Způsobem a mírou jejich použití na konkrétním materiálu jde výrazně ovlivnit charakter konkrétní aplikace (od konzervativnějšího po progresivnější a odvážnější). Jejich promyšlené dávkování ve vizuálním stylu zajistí to, že vzhled města bude vždy rozpoznatelný, zároveň však pestrý a variabilní.
Korporátním písmem je Neue Haas Grotesk, moderní varianta humanistického grotesku odkazující na dlouhou tradici modernistické typografie 20 let. Jeho autorem je typograf Christian Schwartz (Commercial Type). Jedná se o nadčasové a přitom velmi současné písmo, které skvěle funguje ve spojení s dekorativními a pestrými ilustracemi. Základní barevnost vizuálního stylu sestává z tmavě modré v kombinaci se širokou škálou zářivých odstínů i lomených tónů. Stejně jako u ilustrací lze barevnou intenzitou podpořit charakter konkrétní aplikace.
Nový vizuální styl propojuje nadčasový logotyp s tematickými ilustracemi a fotografiemi do tvárného celku umožňujícího jak střídmou úřední komunikaci, tak i zábavnou a hravou estetiku určenou široké veřejnosti. Pevně věříme, že osloví návštěvníky Luhačovic a že místní obyvatelé jej přijmou za svůj.“
Zatím je v jednání jaký způsob bude město používat ke sdílení nového vizuálního stylu. Navržena je česká platforma BrandCloud, ve které je již identita i pro město připravena. Díky takové platformě mohou mít přístup k logu a jednotlivým součástem identity všechny městské organizace či dodavatelé. V rámci platformy lze také zřídit sekci pro veřejnost jako to má například Praha.
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Toman Design
Toman Design Studio má zlato za výroční zprávu pro Lékaře bez hranic
Zdroj a foto: toman-design.com, czechdesign.cz