Před časem proběhla soutěž na grafické pojetí etikety a vizuální prvky nového univerzitního piva, které dostalo jméno Pěkný číslo. Do soutěže dorazilo celkem 115 návrhů. Autorem vítězného návrhu je studio Autority, které do soutěže přihlásilo tři návrhy. V článku si je představíme.
Unikátní český ležák inspirovaný číslem π (~ 3,14) ideově vznikl na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy s recepturou od Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze. Obsahuje 6,28 % alkoholu (~ 2π) a výrobu zajišťuje Pivovar Ferdinand.
Studio Autority pracuje na finalizaci etikety za účasti Matfyzu a pivovaru Ferdinand a zároveň se připravují propagační předměty. Slavnostní představení plánují zúčastnění na březen letošního roku.
„První skutečné za studena chmelené „πvO.“
Pivovar Ferdinand
Explikace
„Symbol „Pí“ má svůj plný kruh. Stává se tak ještě více zjednodušenou variantou. Plný kruh velmi dobře funguje i v inverzní verzi a hlavně drží jakou si přirozenou ochrannou zónu. Kruh jako takový se pak velmi dobře aplikuje dle potřeb značky.
Tento návrh byl připraven i v inverzní variantě, právě pro případ nové receptury a snadné změny etikety. Sazba složení je zvolena klasickou formou, bezpatkového písma, tak aby co nejvíce ladila k typografické části loga. Pivovar Ferdinand měl v této části etikety žluto-černé šrafování a nebylo úplně jasné co vše mohlo být změněno. Tuto část jsme nechali s bílým pozadím, tak aby vše ladilo s logem a stejně jsme postupovali pro zadní etiketu, kde bílý pruh je využit pro EAN. Má stejnou výšku a opticky drží opět linii s čelní etiketou.“
Písmo:
- Noway, písmolijna Atipo
Tým:
- Jan Pilik, Art director
- Vladimír Mráz, Graphic designer
Ukázky inverzní varianty
Další varianty
Zdroj a foto: autority.cz