Čaje Aquila Tea.m (skupina Mattoni) s létem přichází s novými příchutěmi, logem a novou lahví, pro svůj produkt Aquila Tea.m. Nedílnou součástí je i TV spot. Právě spot mne přinutil napsat těchto pár řádků a vyvolat diskuzi. Nový spot se totiž, dle mého až příliš podobá „filmečku“ z YouTube s názvem Where the Hell is Matt? Za filmečkem stojí mladý američan Matt Harding, který se svou taneční kreací procestoval svět a na každém místě, které navštívil předvedl svůj tanec. A tak ho můžete zhlédnout v Bazílii, Mexiku, Španělsku, Vietnamu…
V novém spotu Aquila sice neprocestujete celý svět, ale jen Českou republiku. A taneční kreace? Ta je velmi podobná té, kterou předvádí M. Harding. Takže se samozřejmě nabízí klasická otázka – je tato reklama kreativní? Je nápad vykradený?… dle mého ano.
Pavlína Princová (junior brand manager Aquila) se k tématu podobnosti spotu vyjádřila: „Myšlenka stmelování lidí prostřednictvím zábavy a tance na různých místech se nám líbila. Tohle video bylo pro náš reklamní spot určitě inspirací“. Dále dodává „Naše právní oddělení se záležitostí zabývalo a došlo k názoru, že je vše v pořádku“.
Myslíte si to i vy?
Poznámka autorky: Jsem kreativec a vím, že se může stát, že vás napadně něco co „už tady bylo“. Navenek by se však mělo dostat jen promile těchto případů a ideálně by se to stávat nemělo. Na Aguila mne zarazilo, že tak jasně okopírovaná věc byla vůbec předložena klientovi jako varianta řešení. Tohle beru jako totální neprofesionalitu ze strany jak kreativce tak celé agentury, která toto pro Aquila připravila.
Na spot se můžete podívat zde:
http://magazin.mattoni.cz/aquila-caj.php
Video Where the Hell is Matt? (2008)
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/matt-mattoni-aquila-spot.html
13.08.09