Tento nápis spolu s www.skoly.cz měli ve středu romové na svých žlutých tričkách, kteří opravovali chodník na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice v centru Prahy. K tričku romové dostali ještě cigarety a klobásu v rámci nové kampaně, která má upozornit na význam vzdělání pro život. Pro server skoly.cz kampaň připravila agentura Underline. Ta se tímto počinem snaží nahradit klasickou outdoor reklamu. Jak se kampaň líbí vám? Zakázali byste ji?
„Vycházeli jsme z jakési lidové slovesnosti, kdy se říká dětem, že pokud se nebudou učit, tak skončí u lopaty,“ uvedl jednatel Underline Marek Řídký.
Sami dělníci tvrdí, že jim nošení triček nevadí. „Ráno nám rozdali trička a řekli nám, abychom si je vzali. Tak je máme na sobě. Je to jen na dva dny,“ uvedl dělník od Prešova a dodal. „My jsme ale do školy chodili.“
Pozitivně se ke kampani staví i František Šlehofer, majitel firmy, pro niž dělníci pracují: „Vůbec jim to nevadí, stejně to nejsou žádní inteligenti,“ a sám žluté triko nosí.
Pozitivně se na celou akci divám i já. Žluté tričko mohl a může mít obléknuté kdokoli bez závislosti na barvě pleti. Líbí se mi tento nápad. Nevím na kolik je sice tato kampaň funkční a jak bude úspěšná, ale rozhodně je kreativní a kreativních a kampaní u nás na trhu není zrovna moc.
Na druhou stranu se reklamní kampaň setkala i s negativními reakcemi. Proti je například ministr pro lidská práva a menšiny Michael Kocáb, který považuje tuto reklamu za cynickou a vypočítavou. Kampaň se nelíbí ani ředitelům odborných učilišť, které v posledních letech bojují o studenty. Proti je také server romea.cz podle kterého dělníci nadšení majitele firmy nesdílejí a trička nostit nechtěli.
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/mel-jsem-se-lip-ucit.html
12.10.09