-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Město Blansko představilo veřejnosti nové logo a vizuální styl. Logo má podobu zjednodušené městské věže v modrém rámu symbolizujícím bránu Moravského krasu. Autorem nového vizuálního stylu je firma Profesmedia z Hradce Králové, která za zakázku získala 96 tisíc Kč.
Nové logo navazuje na historii a tradici města — v logu se objevuje zjednodušený tvar věže, modrý rám pak symbolizuje bránu Moravského krasu, kterou Blansko představuje. Vnitřní symbol i název je možné měnit dle potřeby, např. pro jednotlivé příspěvkové organizace města. Profesmedia pro město zpracovala nové logo, manuál vizuální identity a akční plán, ve kterém jsou zpracované možnosti využití nového loga.
Logo je doplněno grafickým motivem, který je tvořen modrými čtverci ve třech odstínech a dvou různých variantách velkého a malého motivu. Tyto se budou objevovat zejména na dokumentech či obálkách úřadu.
„V rámci tvorby nového loga pro město Blansko jsme se řídili pokyny zástupců města, kteří chtěli prezentovat město zejména jako moderní, avšak zároveň poukázat na to, že má Blansko bohatou historii. Městu byly předloženy celkem čtyři návrhy včetně doporučení. Po následných diskuzích a úpravách vybralo vedení právě toto logo, k němuž byl následně zpracován logomanuál včetně dalšího využití. Logo bylo navrženo tak, aby bylo komplexní a mohly s ním pracovat i další přidružené organizace města. Zároveň jsme se drželi hesla, že v jednoduchosti je síla. Pevně věříme, že postupem času vezmou obyvatelé Blanska nové logo za své.” Sanny Muharem, jednatel Profesmedia.
„Nové vizuální prvky budou zaváděny postupně a s ohledem na aktuální rozpočtové možnosti města. V průběhu měsíce října se postupně zaktualizují formuláře úřadu, webové stránky, nové logo se začne objevovat i na všech nově pořizovaných propagačních předmětech a materiálech. Po určitou dobu se tedy bude veřejnost setkávat ještě se ‚starou verzí’ s městským znakem, kterou ale postupně nahradí nové logo a vizuální prvky,“ uvedla na tiskové konferenci Martina Hejčová, vedoucí oddělení propagace a cestovního ruchu.
Vizuální identita v nové barevné kombinaci a s novým logotypem se nyní bude objevovat i na propagačních předmětech města, malých městských architektonických prvcích, jako jsou např. rozcestníky, nástěnky nebo informační systém v budovách úřadu. V nové vizuální identitě Blanenští již vytvořili první dva propagační bannery, které byly použity u příležitosti Půlmaratonu Moravským krasem.
Zdroj a foto: blansko.cz, profesmedia.cz