-
Hodnoceni redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Městská divadla pražská mění skoro po deseti letech svůj vizuální styl. Logo Lumíra Kajnara střídá po deseti letech typografické logo, jehož autory jsou Ondřej Zámiš a Roman Černohous. Znovupřipojením divadla Komedie se Městská divadla pražská stanou největším jednosouborovým činoherním divadlem v České republice. Divadla ABC, ROKOKO i Komedie budou od nové sezony výrazně programově profilovaná – jejich odlišení tak pomůže i nový grafický styl.
S novou uměleckou koncepcí a opětovným připojením divadla Komedie přestala být dosavadní vizuální identita Městských divadel pražských dostačující. „Městská divadla pražská musejí sledovat trendy kulturního marketingu, a dokonce je jako prestižní metropolitní instituce i udávat. Inovace stávající grafické prezentace divadel je proto žádoucí“, vysvětlil důvody změny ředitel Městských divadel pražských Daniel Přibyl.
Městská divadla pražská proto spolu s organizací CZECHDESIGN.CZ, která má s přípravou podobných designerských soutěží několikaleté zkušenosti, vyhlásila v březnu tohoto roku soutěž o nový vizuální styl, který by lépe reflektoval plánované změny v této významné kulturní instituci.
Oslovená studia:
- Bicepsdigital
- Breisky
- Colmo
- Michal Kupilík
- Studio zetzetzet
- Ondřej Zámiš
Sedmičlenná porota složená z odborníků z oblasti designu, zástupců Městských divadel pražských a také z Magistrátu hlavního města Prahy vybrala jako nejlepší projekt Ondřeje Zámiše a Romana Černohouse. Ondřej Zámiš je mimo jiné autorem nového grafického vizuálu města Liberec, výtvarného řešení výstav Retro a Fenomén Masaryk v Národním muzeu a mnoha dalších grafických projektů. Roman Černohous vytvořil vizuální styl pro výstavu „Znáte Prahu? Město v mapách, datech a číslech“ pořádané Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy.
Vítězný návrh založený na novém původním písmu Romana Černohouse podle poroty dostatečně odliší tuto instituci na pražské kulturní scéně. Svým uměřeným výrazem podtrhuje intelektuální a dramaturgický fundament nové umělecké koncepce Městských divadel pražských.
„Dnes žijeme v komunikačně a vizuálně roztříštěné době a my jsme k tomuto trendu nechtěli ještě více přispívat. Proto, spíše než logo, vznikl systém, který hravě kombinuje hlavní název instituce s jeho částmi, ty se ovšem netváří jako jednotlivé scény, ale naopak tvoří jeden celek – „jedno slovo“, uvedl Ondřej Zámiš k vítěznému návrhu a pokračoval: „Nevnímáme komunikaci Městských divadel pražských jako princip hlavní značky a podznaček, ale jako jednu identitu, jeden systém, který je variabilní, proměnlivý, kde všechny jeho části jsou na stejné úrovni, vzájemně se podporují a tvoří celek – Městská divadla pražská. Jednota a jednoduchost, to jsou hlavní hesla, která nás provázela při tvorbě návrhu nové identity Městských divadel pražských.“
Ukázky aplikace vizuálního stylu
Další práce Ondřeje Zámiše
Liberec má nové logo se šipkou, vzešlo ze soutěže a autorem je Ondřej Zámiš
Zdroj a foto: czechdesign.cz, behance.net