-
Hodnoceni redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasy)Mezinárodní kreativní síť Ogilvy sjednotila všechny své značky pod jednotný název a změnila logo. Jeho autorem je americká agentura Collins. Součástí rebrandingu je i nové písmo, které je dostupné jak v patkové, tak bezpatkové verzi. Jeho autorem je studio MCKL z Lost Angeles. Nové písmo nahrazuje původní Ogilvy J Baskerville od Františka Štorma.
„Pokud se snažíte přesvědčit lidi, aby něco udělali nebo koupili, myslím, že byste měli používat jejich jazyk, jazyk, ve kterém uvažují.“ David Ogilvy (1911 – 1999), obchodník a „otec reklamy“
Změna identity
S tím, že změna je život, by naprosto souhlasil i pan Ogilvy, který firmu stejného jména založil v roce 1948 a změnu vždy uznával jako důležitou hybnou sílu. U tak velké společnosti je ale změna identity náročný a dlouho trvající proces. Celý projekt inovace korporátní identity Ogilvy začal před dvěma lety a konečně dospěl do finále, ve kterém už není Ogilvy&Mather, OgilvyOne nebo Ogilvy Public Relations, ale jen Ogilvy v novém outfitu se 131 pobočkami v 83 zemích světa. Síť kreativců bude dál pod upravenou značkou pracovat na marketingových strategiích, reklamě a PR.
Zjednodušení s puncem tradice
Přestože je podpis zakladatele firmy velmi originální, logem se nikdy nestal. V Collins vznikla nová podoba značky jako pěkně typograficky vyvedené jméno Ogilvy s výrazným „g“. Patkové písmo speciálně vytvořené pro potřeby Ogilvy si hraje s ligaturami a naznačuje jimi různá spojenectví v rámci firmy, partnerství s klientem nebo cílovým zákazníkem. Pokud si na první pohled nevšimnete dalších spojení „il“ a „vy“, mohou si autoři z Collins, kteří pracují hlavně v New Yorku a v San Franciscu, zatleskat.
Sebevědomé a elegantní logo budeme moci vídat v černé, bílé, dvou odstínech šedé nebo ve specifické červené Ogilvy Red. Doplňkovými barvami se staly modrá, růžová a citronová, které dodávají celému pojetí staronové značky potřebnou dynamiku.
„Naše práce má příběh. Naše práce vzbuzuje emoce. Naše práce z vás udělá téma.“ Ogilvy
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: ogilvy.cz, wearecollins.com