Microsoft po 25 letech mění logo
Na oficiálním blogu Microsoftu se včera objevila informace, že společnost po 25 letech mění logo. Už dříve Microsoft představil nová loga klíčových produktů, jako jsou Windows 8, Office, Xbox, a ve změnách, zdá se, pokračuje i nadále. Pozitivní na novém logu je snaha zjednodušit a zároveň sjednotit tak trochu roztříštěný vizuální styl, který společnost používá. Podívejte se, s čím Microsoft přišel.
Doposud používaná loga Microsoftu, foto: e-daylight.jp
Pacman od roku 1987
Od roku 1987 používal Microsoft logo Scotta Bakera, které se určitě dalo označit, minimálně v době svého vzniku, za nadčasové. Kvůli vykousnutému písmenku „o“ bylo někdy označováno také jako „pacman logo“. V logu byla použita Helvetica Italic a Microsoftu sloužila dlouhých 25 let.
Dvě verze Microsoft Office, první pro Windows a druhá pro Mac OS, foto: www.microsoft.com
Microsoftu se však nedařilo udržet jednotný vizuální styl. Spolu s narůstajícím počtem produktů a služeb byla tato nejednotnost čím dál tím více patrnější. Snad nejlepším příkladem toho je neustále se měnící vizuální styl firemního klíčového produktu – Microsoft Office, kde snad každá verze obsahovala naprosto odlišné ikonky, logo, styl i barevnost. Vzpomeňme například vizuální styl verze 2000/2001 pro Windows a Mac OS. To, že změna je nevyhnutelná, muselo být jasné asi každému.
Nové logo společnosti Microsoft, foto: www.microsoft.com
Čtyři barvy pro čtyři klíčové produkty, foto: www.microsoft.com
Poletující množství barevných okének dává tušit, že Metro styl jednou dojde na všechny produkty Microsoftu, foto: www.microsoft.com
Rok 2012: Přichází Metro styl
Do Metra se vkládaly a stále vkládají velké naděje. Co na tom, že slovo Metro skončilo už v betaverzi produktu. Dokud Microsoft nepříjde s podobně chytlavým jménem, bude to pro většinu uživatelů stále Metro styl. Pozitivní na tomto směru je hlavně fakt, že spolu s Metrem přichází i „učísnutí“ pěšinky Microsoftu. Za těch pětadvacet let byla slušně rozvrkočená.
Font Segoe se po letech snad konečně napevno uhnízdil ve vizuálním stylu společnosti a můžeme jen očekávat, co přijde dál. Microsoft představil zatím loga tří svých klíčových produktů a žlutá barva je jistě vyhrazena ještě pro jeden. Mnozí sází na to, že to bude Windows Phone, který má přijít na podzim.
Líbí, nelíbí?
Ono je to v podstatě fuk. Microsoft si už na svých uživatelích nejednou vyzkoušel, že skousnou leccos, takže změna loga bude pro většinu uživatelů, bojujících s přechodem z XP na Metro, asi tak poslední, čeho si všimnou. Za sebe můžu říct, že ačkoli mě nové logo Microsoftu nijak neuráží, tak například logo Windows s podivnou perspektivou je mi už vyloženě proti srsti. Samozřejmě je brzy na to hodnotit celkový vizuální styl. Zatím z něj moc představeno ani nebylo.
Ovšem s povděkem kvituji fakt, že měl někdo v Microsoftu odvahu po 25 letech do toho sáhnout a nezbabral to. Barvičky se zdají svěží a fajn, font je předem daný a pokud si kluci pohlídají kerning, tak jim snad takhle jednoduchý až minimalistický vizuální styl nezkazí nějaký patlal v paintbrushi :) Držme jim palce… Většina národa se na to bude dívat minimálně 8 hodin denně.
Co vy na to?
Je předčasné, logo unáhleně soudit jako samostaný symbol bez znalosti kontextu a strategických cílů, z kterých vychází.
Změna vizuálního stylu na strohé, ale funkční dlaždice potvrzuje, že Microsoft skutečně stojí za novým Metro UI a nejde jen o pouhý sezónní výstřelek. I využití systémového písma Segoe dokládá, že se nijak zvlášť charakteristický globální gigant koordinovaně reorganizuje a pokouší se o mnohem lepší profilaci a lépe vymezené zacílení, než tomu bylo doteď.
Jakkoliv se nové logo může zdát prvoplánové a přehnaně jednoduché, perfektně vystihuje současné změny a cestu, na kterou se Microsoft vydal, přičemž nové Windows 8 jsou teprve jejím začátkem. To je, dle mého názoru, primární funkcí loga, kterou se podařilo naplnit.
Jiří Sekera
refresh.cz
Foto: Jiří Sekera
Microsoft mi doslova mizí před očima i se svou seriózností, která, dle mého názoru, vždy byla jeho pevnou kotvou v B2B sféře.
Přitom to jde i jinak…
Jakub Krčmář
jakubkrcmar.cz
Foto: www.jakubkrcmar.cz
Logo jako celek dává naprostý smysl. Jednoduchá a tím pádem variabilní symbolika dovolí firmě přeorientovat své zaměření na služby spíše než na dosavadní produkty. Z vizuálního hlediska určitě nejde o nejzapamatovatelnější recept, ale myslím, že to ani nebylo cílem.
Vizuální systém Metro osobně vnímám jako jeden z dobrých nápadů Microsoftu po letech temna. Takže se nechme překvapit, do čeho tahle první kostka teprve zapadne.
Vítězslav Válka
vitavalka.cz/karavan
Foto: www.facebook.com
A jak se nové logo líbí vám? Vyjádřete se v diskuzi.
Produktová loga Microsoftu
Logo Windows 8, foto: www.microsoft.com
Logo Office, foto: www.microsoft.com
Logo Xbox, foto: www.microsoft.com
Co bude čtvrtým klíčovým produktem? Že by Windows Phone?, foto: www.microsoft.com
Zdroj:
www.microsoft.com
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/microsoft-nove-logo.html
24.08.12