Jistě jste si všichni všimli billboardu „MILUJ!“, které se objevily. A kde se vzali? Letošní zimu se kreativně pokusila prorazit společnost Akzent Media soutěží BILLBOREC. Soutěž spočívala ve vytvoření nejlepšího – nejkreativnějšího billboardu na téma: Láska.
Nápad je to skvělý! Dle mého názoru. Při zadávání briefu zněla zejména slova o lásce, o lidské nevšímavosti, o vytrácení tolerance… srdce plesalo a mozek už tvořil. Celou akci doplnila skvělá open party v klubu MECA a vyhlášení výsledků s párty v restauraci RETRO. Obě tyto akce byly opravdu skvělé stejně jako samotná myšlenka.Bohužel však výsledek neodpovídá tomu co jsem očekávala.
Vítězný návrh minimalistické typografie jistě splňuje to co pořadatelé chtěli. Myslím, že tento billboard napadl tak 90% oslovených tvůrců. Bohužel zvolený font celé sdělení degraduje. Použitá fraktura nějak postrádá emoci, která je citu láska vlastní. Na mne působí zcela tvrdě, necitlivě a emoci, ktrou billboard měl vzbudit nevzbuzuje ani náhodou. Možná ji vzbudí v neonacistických pozorovatelích nebo u milovníků lomených písem.Osloveni byli jak kreativci profesionálové tak studenti výtvarných škol. Myslím, že smutný konec tak dobrého nápadu….sám autor vítězného billboardu po vyhlášení výsledků: … to jsem nečekal, nikdy jsem billboard nedělal …
pozn. pod čarou:
A možná takový výsledek neočekávala ani společnost Akzent Media, která na svých plochách, teď v okurkové sezóně, prezentuje své image billboardy s citróny. Možná, že jsou z výsledku kyselí jako já.
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/souteze-tendry/billborec-miluj-akcent_media.html
11.09.06