Hodnocení čtenářů
( hlasů)Designéři Marek Nedelka a Jan Novák připravili pro designérskou a projektovou společnost mmcité+ nové logo a vizuální styl. Svou vlastní identitu dostalo v rámci redesignu i firemní studio designcité+ a konstrukční firma construction cité+. Základem celého konceptu značek je nové korporátní písmo Cité Grotesk. Nové logo nahrazuje logo Petra Babáka z roku 2008.
Společnost mmcité+ z původně čistě designérského studia postupem času vyrostla ve firmu nabízející komplexní služby od designérských návrhů směrem k projektování až po vlastní výrobu v Bílovicích u Zlína.
„Citlivý rebranding, který ctí předchozí řešení a zároveň působí svěžím a suverénním dojmem. Zvlášť díky použití vlastní nadčasové typografie se podařilo koncepčně propojit všechny značky skupiny tak přirozeně, že jednotlivě působí intenzivně a dohromady tvoří kompaktní celek. A věřím, že vydrží fungovat věčnost.“ David Zezula, art director mmcité+
Původní logo
Autorem původního loga z roku 2008 je Petr Babák.
Nové logo
Explikace
Marek Nedelka a Jan Novák
„Společnost mmcité+ nás pro tvorbu své nové identity oslovila v době, kdy se blíží třicet let od jejich založení. Od roku 1992 se podílejí na realizacích pro dopravní stavby od mobiliáře přes zastřešení zastávek až po celá nádraží. Z původně čistě designérského studia postupem času vyrostla firma nabízející komplexní služby od designérských návrhů směrem k projektování až po vlastní výrobu v Bílovicích u Zlína.
Inspirace pro celkový koncept pochází ze strategické mise firmy, kterou je snaha „vyrábět věci, kde design není vidět a které jsou především dokonale funkční.“ Stejný požadavek splňoval po dlouhou dobu i předchozí vizuální styl mmcité, ale narazil například na praktická omezení, kdy se u delších názvů snížila jejich čitelnost v menších velikostech. Proto jsme se rozhodli pracovat s čistě typografickým logotypem doplněným o grafický symbol (+), který spojuje hlavní vlastnosti každé ze tří částí firmy: pro mmcité+ spojování lidí a míst, u designcité+ spojování měřítek v rámci navrhování, u construction cité+ propojování konstrukčních prvků. Propojování, optimismus a blízkost jsou hlavním hnacím motorem, který si firma udržuje od svého vzniku.
Jako základ celého konceptu značek slouží korporátní písmo Cité Grotesk. Obsahuje ve své kresbě zaoblené, vertikální i horizontální tvary z grafického symbolu logotypu. Celkem jsme nakreslili tři řezy (Light, Regular a Bold), díky kterým jsou v jednotném stylu i digitální prezentace, faktury a další dokumenty. Pro důrazná a nepřehlédnutelná sdělení využíváme systém modulárního „sčítání a spojování“ slov (DESIGN + CONSTRUCTION, FORM + FUNCTION), což je koncept určený například na plakáty nebo větší plochy.
Podkladové barvy jsou celkem tři v hlavních odstínech černé, bílé a žluté. Záměrně jsme vybrali základní barvy, které by se dobře doplňovaly s rozmanitými barevnými fotografiemi realizací. Návrhy v řešeních mmcité+ se totiž pohybují primárně v nenápadných odstínech, případně v barvách oceli a dřeva. Žlutá také slouží jako barva viditelná na velkou vzdálenost a stabilní ve všech technikách reprodukce, zatímco kontrastní využití černé a bílé oddělují jednotlivé divize. Protože se většina realizací nachází v exteriérech, paletu vlastně díky fotografiím doplňuje i modrá barva oblohy, zelená v podobě trávníku a rozmanité barvy v materiálech architektury, na oblečení chodců a na dopravních prostředcích.
Svou vlastní identitu dostalo v rámci redesignu i firemní studio designcité+. Zde pracujeme s rozvinutím (+) do podoby gridu. Ten funguje jako podklad ukazující šíři měřítek realizovaných projektů – od milimetrů a centimetrů jednotlivých produktů až po stovky metrů a kilometry u velkých realizací – protihlukové stěny, nedávná rekonstrukce Hlavního nádraží v Praze nebo probíhající projekt dopravních uzlů ve Švýcarsku či Polsku.
Katalogová publikace Myšlenková dílna / Think shop byla vytištěna v celkovém nákladu 1000 ks a budoucím klientům představuje jednotlivé realizované projekty sesterského studia designcité+. Podoba celé paperbackové knížky je založena na dvou základních principech. Čtyři výsekové hmatníky rozdělují produkty a projekty firmy do čtyř základních částí podle velikosti (mm, cm, m, km). Druhý princip překládá proces návrhů do podoby datované časové osy a 768 stran obsahuje fotografie, skicy či výkresy, kterými je možné během pár vteřin rychle prolistovat, nebo naopak podrobně studovat všech 13 případových studií publikace.
Mmcité+ je aktivní společnost a svědčí o tom například magazín 519 a vlastní hudební festival „WiFič ven!“, který funguje jako pravidelné setkávání více než 300 zaměstnanců. Pro tyto výstupy jsme nastavili volnější pravidla layoutu, rozmanitější paletu barev, styl fotografií (fotoeditor Dušan Tománek) a speciální řez písma Cité Grotesk Rounded se zaoblenými detaily. Dohromady přenášejí atmosféru úspěšné firmy, sídlící v moderním areálu uprostřed moravské krajiny, mimo hlavní průmyslová centra, která s novou identitou směle expanduje do Evropy a dále.“
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: Marek Nedelka, Jan Novák, Filip Beránek, mmcite+