Největší světová akce věnovaná scénografii a divadelnímu prostoru Pražské Quadriennale se koná už od roku 1967. Základním kamenem je mezinárodní výstava s příspěvky z více než 70 zemí světa. Neméně důležitou součástí akce, která se koná každé čtyři roky, jsou diskuze, dílny, přednášky a živá představení. Třináctý ročník Quadriennale probíhal od 18. do 28. června 2015 a jeho ústředním tématem byl Sdílený prostor s podtitulem Hudba, Počasí, Politika.
Výběrové řízení na vizuální styl této akce vyhrálo studio Dynamo design s konceptem založeným na výrazném motivu modré židle.
„Židli jsme vybrali jako jednoduchý symbol, který zastupuje stabilitu, usazení v čase a prostoru. Tento motiv zároveň odkazuje k místům v hledišti, stejně jako k vybavení divadelní scény. Židle jako mezinárodně srozumitelný prvek se může pomyslně ocitnout v roli diváka či herce,“ prezentují svůj koncept autoři Vítek Škop a Markéta Steinertová.
„Vizuální styl jsme aplikovali na kompletní komunikaci festivalu, modrá židle byla vidět všude. Téměř roční spolupráce s PQ zahrnovala zpracování všech prezentačních materiálů, tiskovin, letáků, map, inzerce, bannerů, reklamních předmětů, navigačního a orientačního systému, programových brožur nebo obsáhlého katalogu. Nový responzivní design jsme navrhli také pro webové stránky,“ doplňuje creative director Dynamo design Libor Jelínek.
Mimo tiskovin se modré židle objevovaly i fyzicky na všech místech konání Pražského Quadriennale a sloužily tak jako orientační prvek v centru Prahy i jako místo pro odpočinek v parných letních dnech.
Pražské Quadriennale 2015 navštívilo během 11 dní konání festivalu více než 180 tisíc návštěvníků. Návštěvnost se oproti minulému ročníku, kdy přišlo 50 tisíc lidí, více než ztrojnásobila. Do Prahy akce přivedla tisíce zahraničních hostů. Jen akreditovaných profesionálů, kteří přijeli z 90 zemí a regionů, bylo více než 6 000.
Jak se vám vizuální styl líbí?
Zdroj: Dynamo design
Foto: Archiv Pražského Quadriennale scénografie a divadelního prostoru, Dynamo design, Marek Šilpoch