-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Moravská filharmonie Olomouc má nový vizuální styl, který bude v průběhu aktuální 74. koncertní sezony postupně propisovat do svých propagačních materiálů a webových stránek. Veřejnou zakázku MFO vypsala na začátku tohoto roku. Soutěže se posléze zúčastnilo pět subjektů, které dodaly celkem osm návrhů. Autorem vítězného návrhu je pražské Studio Marvil, jehož koncept nejlépe odpovídal představě zadavatele o originálním a zároveň funkčním vizuálním stylu se širokými možnostmi využití.
Nový vizuální styl MFO, jehož autory jsou Olga Benešová a Vojtěch Vavřín, sází na propracovanou, ucelenou koncepci a moderní, graficky čisté zpracování bez přílišné zdobnosti. Je vystavěný na třech základních komponentech: na písmu Kessler, které v sobě nese estetiku historických notových zápisů, na graficky naznačených zvukových vlnách, které z doprovodných obrazových materiálů vytvářejí „zvukové obrazy“, a na barevnosti inspirované černobílou notovou osnovou a stříbrno-červeně šachovanou moravskou orlicí.
Původní logo
Nové logo
„Návrh Studia Marvil vystihl naši představu o celkové výtvarné úrovni řešení, propojení s barokní Olomoucí i praktické použitelnosti a variabilitě užití. Jsem velmi rád, že náš orchestr získá v očích veřejnosti jasnou a na první pohled odlišitelnou vizuální identitu.“ Jonáš Harman, ředitel MFO
Dodané návrhy hodnotila sedmičlenná porota složená ze zástupce zadavatele (MFO), zástupce zřizovatele (statutární město Olomouc), předních grafiků, zástupce Unie výtvarných umělců Olomoucka, tiskaře a marketingového a mediálního stratéga. Na vítězném návrhu porota ocenila především vhodný výběr písma, typografické detaily a sázku na opomíjenou doplňkovou barvu moravského znaku – stříbrnou. Zaujal ji rovněž způsob práce s fotografickou koláží a fakt, že jednotlivé elementy vizuálního stylu společně tvoří velmi působivý, soudržný a dobře rozpoznatelný celek. Klíčové komponenty – logo/typografie, zvukové obrazy a barevnost – vytvářejí pevný rámec, který je možné naplňovat různými koncepty kampaní od fotografií umělců přes obecnější snímky koncertů, až po sérii detailů nedočkavých posluchačů chystajících se na koncert.
Novou vizuální identitu MFO poprvé veřejně prezentovala při zahajovacím koncertu letošní sezony v rámci velkoplošné projekce přímo na budovu Reduty na olomouckém Horním náměstí, kde sídlí a koncertuje.
Explikace
„Základem loga a celé identity je hudební antikva Kessler, která v sobě nese tvarosloví a estetiku, jakou známe z historických notových zápisů. V obrazové složce je identita Filharmonie rozehrána do grafických zvukových vln rozechvívajících libovolné použité fotografie, ilustrace nebo grafiky.“
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Studia Marvil
Studio Marvil připravilo logo pro celostátní oslavy výročí 2018
Zdroj a foto: marvil.cz, mfo.cz