Pokud má někdo pocit, že je v současné době trochu „přelogováno“, pak v případě Moravského divadla Olomouc to musí platit dvojnásob. Za posledního dva a půl roku používá divadlo již třetí logo. Více méně tak přiznává, že odbornou veřejností kritizované logo, které bylo představeno před dvěma lety, bylo v podstatě slepou uličkou. Blýská se nyní na lepší časy? Nové logo, vizuální styl, webdesign i redakční systém vytvořilo a dodalo olomoucké studioQe.
Původní logo, používané do roku 1990:
Logo, které divadlo používalo v letech 2008 – 2010:
Nové logo:
Sandra Tejnecká za studioQe říká: „Po dvou letech se nové vedení Moravského divadla rozhodlo vrátit k původní koncepci loga, které však bylo nutno kompletně přepracovat pro potřeby moderního divadla 21. století. Toto nové logo vychází z loga původního, které se používalo od roku 1990. Při tvorbě nového loga byly sledovány stěžejní cíle: navázat na tradici, zachovat důstojnost instituce a zároveň převést grafiku do moderní podoby. Vzhledem k jasnému zadání byla jasná i představa, co má logo obsahovat. Vycházelo se ze znaku na průčelí budovy divadla.“
Tejnecká dále specifikuje: „Na nové logo musel být navázán i kompletní nový vizuální styl divadla, který byl zpracován v manuálu vizuálního stylu.
Na jeho základě byla vytvořena i nová koncepce webových stránek. Jedním ze stěžejních prvků vizuálního stylu je font Katarine, který je používán jako důležitý grafický prvek také na webu. V rámci tvorby nového webu byla pozměněna i jeho struktura: došlo k základnímu rozdělení na jednotlivé soubory divadla, tj. činohru, balet, operu a operetu. Soubory jsou na webu odlišeny barevně, a to jak samostatné stránky těchto souborů, tak také jejich inscenace v programu. Spolu s novým webdesignem došlo i k obměně redakčního systému. Nově je použit systém QERD.“
Jak se nové logo líbí vám? A jaký názor máte na takto častou obměnu loga?
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc, StudioQe
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/logo-moravske-divadlo-olomouc.html
14.09.10