Logo

Most

Lemon design

Sending
Hodnocení čtenářů
2.88 (77 hlasů)

Město Most představilo nové logo. doposud ve vizuální komunikaci využívalo erb. S poptávkou na vytvoření nového loga a komunikační strategie oslovilo město studio Lemon design. Nová vizuální identita vyzdvihuje současnou tvář města a jeho svéráznou náturu. Kromě nového loga a písma, tak vzniklo i prohlášení „Máme toho dost!“. Jednoduchý dvojsmysl poukazující na rozmanitost města, okořeněný špetkou místní drzosti. 

Tyto „hlášky jsou důležitou součástí nové identity. Spolu s písmem „Dost sans“, které vzniklo na míru městu, nachází své uplatnění v řadě situací — na gastronomickém festivalu „nezbyde ani kost!”, přičemž „piva bude dost!” anebo „opatrnosti není nikdy dost!”. Součástí vizuálního stylu je systém grafických pruhů, které se umí jednoduše přizpůsobit konkrétnímu médiu. Pruhy znázorňují stylizované horizonty místní krajiny (paneláky, lesy, kopce, jezera atd.).

Lemon design je také autorem velmi dobře hodnocených vizuálních identit  pro města Příbram a Frýdek–Místek.

„Nová vizuální identita města není jenom logo a DOST! Jsou to také hlášky📣, písmo🅰️, grafické prvky🖌. Kombinace těchto prvků vytvoří nezaměnitelnou identitu města Mostu.“
Statutární město Most, Facebook

Erb

Nové logo

Explikace

Lukáš Matouš, Lemon design,

„Most je severočeské město poznamenané nešťastnou minulostí související s těžbou hnědého uhlí. Dnes vzkvétá, namísto šedé měsíční krajiny je obklopeno zelení. Město nabízí zázemí pro velké množství sportovních aktivit jak na čerstvém vzduchu, tak v krytých prostorách. Nepřehlédnutelný je soubor brutalistních budov tvořících centrum nového Mostu.

Chtěli jsme vyzdvihnout současnou tvář města a jeho svéráznou náturu. Vzniklo tak prohlášení „MÁME TOHO DOST!“. Jednoduchý dvojsmysl poukazující na rozmanitost města, okořeněný špetkou místní drzosti. Máme toho hodně, máme toho dost nebo toho máme plné kecky? Záleží na kontextu a na hře se slovy.

Tzv. hlášky jsou jedním z důležitých komunikačních nástrojů nové vizuální identity a své uplatnění najdou řadě rozličných situací. Tak například na gastronomickém festivalu „nezbyde ani kost!”, přičemž „piva bude dost!”. Nezapomeňme, že v Mostě „sportuje každý dost!”, doufejme ale, že „hlavně pro radost!”. A mějme přitom na paměti, že „opatrnosti není nikdy dost!”.

Městu jsme navrhli nové písmo na míru, které je „Dost Sans”. Bezserifový titulkový grotesk v sobě nese ducha brutalismu i příjemně oblých tvarů. Doširoka rozkročené litery pak dodávají písmu jedinečný charakter. Uživatel má k dispozici tzv. kontextové alternativy, kdy může vybírat z tradičnější nebo brutalistní podoby písma. V mnoha případech se tyto alternativy umí aplikovat automaticky; každý text může být svým způsobem originál. Písmo bude volně přístupné a lze tak zapojit širokou veřejnost do participace na novém vizuálu města.

Součástí vizuálního stylu je systém grafických pruhů, které se umí jednoduše přizpůsobit konkrétnímu médiu. Pruhy znázorňují stylizované horizonty místní krajiny (paneláky, lesy, kopce, jezera atd.). Využití pro ně najdeme převážně na propagačních předmětech, merkantiliích nebo obecně tam, kde je vhodné doplnit typografickou část. Zvolená barevnost reflektuje jak historicky zažité modré tóny, tak zelenou barvu, která podtrhává fakt, že Most je jedno z nejzelenějších měst v zemi.

Město bude spravovat a sdílet tato data skrze online platformu BrandCloud.“

Písmo:

  • hlavní písmo: Dost Sans, autor, písmolijna

Pruhy

Ukázky aplikace vizuálního stylu

Další práce Lemon studia:

Příbram

Frýdek-Místek

Zdroj a foto: mesto-most.cz, lemon.design