Článek

Mravenec poradí, co se děje na trati

Maskot Mravenec, České dráhyMravenec poradí, co se děje na trati

Společná informační kampaň Českých drah a Správy železniční dopravní cesty bude radit cestujícím při výlukách a mimořádnostech na trati. Maskotem kampaně je mravenec a v první fázi se objeví na nádražích v Praze, Olomouci, Plzni, Kolíně a Českých Budějovicích.

Ve výběru ústředního motivu kampaně figurovalo hned několik zvířat, například vydra nebo bobr. Nakonec ale zvítězil mravenec, jehož autorem je Jakub Reichl. Celou kampaň připravila agentura Metronome, vzhled navazuje na vizuální styl od Studia Najbrt (používá se například firemní písmo ČD Fedra).

Maskot Mravenec, České dráhy

Mravenec má několik různých podob. Jednou drží ve svých (čtyřech) rukou kolejnici, jindy zase cihlu a zednickou lžíci. Kampaň by se měla uplatnit nejen jako informační systém přímo ve stanicích, ale také jako venkovní reklama prezentující modernizaci železnice. Maskot se objeví i na páskách ohraničujících staveniště nebo na přilbách dělníků.

Maskot Mravenec, České dráhy

Maskot Mravenec, České dráhy

Dráhy se inspirovaly v zahraničí, kde jsou podobné kampaně běžné už několik let. Německé dráhy (DB) například používají krtka Maxe. Věnovaly mu dokonce i speciální sekci webových stránek na adrese www.bahn.de/maxmaulwurf, kde si můžete prohlédnout různé motivy použité v jednotlivých spolkových zemích nebo v celém Německu.

Maskot Mravenec, České dráhy

Maskot Mravenec, České dráhy

Maskot Mravenec, České dráhy

Už delší čas se u nás něco podobného snaží také Ředitelství silnic a dálnic
, i když v poněkud skromnější podobě. Při stavebních omezeních můžete na cestě potkat informační panely s nápisem „Musíme to opravit“. Autorem je grafik Petr Pokorný.

Maskot Mravenec, České dráhy

Maskot Mravenec, České dráhy

Jiří Suchomel

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/mravenec-maskot-ceske-drahy.html

04.06.08