Za jednu vstupenku můžete navštívit 2 muzea s rozdílným zaměřením. Kde? V prostorách Muzea umění v Olomouci. Několik měsíců tam zrál nápad na inovaci loga a webových stránek, jejichž novou dynamičtější a přehlednější podobu spustili 1. října. Autorem změn je grafik Petr Šmalec, dvojnásobný držitel ocenění Nejkrásnější kniha roku.
Původní logo. Autor: Miroslav Střelec. Doba užívání: 1993-2014. Zdroj: olmuart.cz
Nové logo. Zdroj: olmuart.cz
Tisíc let výtvarné kultury v hanácké metropoli
Muzeum umění Olomouc (dříve Galerie výtvarného umění) bylo založeno v roce 1952 jako součást Vlastivědného muzea. V roce 1998 jako jeho součást vzniklo na olomouckém Přemyslovském hradě Arcidiecézní muzeum – první muzeum v ČR pro duchovní kulturu. Kromě výstav a stálých expozic je přístupná i kavárna, samozřejmostí jsou výukové programy pro děti, komentované prohlídky, audioprůvodce. Nejnovější expozice Století relativity mapuje vývoj umění ve 20. století.
Logo v proměnách času, 1956 – 1993. Zdroj: olmuart.cz
Změna po dvaceti letech
Nový návrh loga Petra Šmalce vystřídá po 20 letech logo Miroslava Střelce. Jde o jednoduché propojení základních iniciál MUO, písmena „mu“ splývají v jeden znak, který s typografickou nápaditostí doplňuje „o“. Spojením půltučných minuskul tak vzniká logotyp muo.
K velkým změnám došlo i na internetových stránkách, které vytvořila olomoucká firma Onyx. Největší důraz byl kladen na přehlednost a také na prezentaci rozsáhlých muzejních sbírek. „Na prvním místě menu je sekce Pro návštěvníky. Zde uživatel najde všechny potřebné informace k návštěvě muzea od adresy, přes otevírací dobu a vstupné až po nabídku našich kaváren,“ řekl s výsledkem spokojený ředitel muzea Mgr. Michal Soukup.
Co na to profesionálové?
Z příkladu užití vidím logo jako jediný prvek, který vysvětluje, že jde o materiál Muzea umění Olomouc. Nechápu tedy užití zkratky, která ač dobře provedená, pro mě nic nesymbolizuje, subjektivně mi nepřijde ani vizuálně zajímavá a jen zabírá místo pro kompletní název.
Ten se pak dostává do popředí až přehnanou velikostí celého loga, ve kterém je bílý text neúměrně blízko okrajům modré plochy. Pokud nemá modrá barva své opodstatnění ve vztahu k instituci, tak bych spíše volil červenou z barevnosti loga města Olomouc.
Celkové hodnocení: Palec dolů
Marián Fúsek
marianfusek.com
Zdroj fotografie: linkedin.com
Je škoda, že ten akronym MUO nefunguje samostatně. Bez dodatečného názvu instituce čtu MIO. Vysoustružený nápad, precizní zpracování a barevná kombinace na mě zapůsobili chladně. Identitě muzea nějak bytostně chybí život a inspirace. Tedy kromě toho explikací popsaného nápadu, ten tam je.
Celkové hodnocení: Palec dolů
Lumír Kajnar
Profil na Behance
Foto: facebook.com
Ukázky aplikace vizuálního stylu
Zdroj: olmuart.cz
Petr Šmalec – dvojnásobný držitel ocenění Nejkrásnější kniha roku
Petr Šmalec se narodil v roce 1974, studoval SPŠ grafickou a VŠ uměleckoprůmyslovou. Za svoji práci získal dvakrát cenu Nejkrásnější kniha roku a to za tituly Šmalcova abeceda a katalog k výstavě Listování.
Zdroj: baobab-books.net
Autor
Marcela Šromová
Zdroj úvodního obrázku: olmuart.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/muzeum-umeni-olomouc-logo.html
08.10.14