V jedné z frekventovaných částí Prahy, hned u magistrály a proslulého plakátu na pumpy Sigma stojí nuselský činžák. Když projdete nenápadným dvorem, uvítá vás kancelář kreativní agentury Insidea. Nejdříve byla v budově manufaktura, pak desítka malinkých kanceláří a teď se tam vymýšlejí kreativní kampaně a dlouhodobé strategie.
„Pankrác má kouzlo staré zástavby, navíc je výborně dostupná pro tým i klienty,” vypočítává kreativní ředitel Marek Říha důvody, proč Insidea sídlí právě v této lokalitě. „Nechtěli jsme anonymní komerční objekt, kancelářskou budovu. V našich kancelářích máme klid, na dvorku grilujeme a přitom jsme hned u centra.“ Celý interiér je laděný do korporátních barev, dominuje mu podsvícená zkratka IN a velká tapeta s kreativním „cákancem“.
Na jedné straně prostoru je uzavíratelný prostor pro oba spolumajitele, který slouží jako další potenciální místo k menším jednáním. Velká zasedačka je na druhé straně oddělená chodbou, kde jsou kromě toalet i úložné prostory a technologické zázemí. Součástí openspace je i kuchyňka oddělená barovým stolem. Díky vyšším stropům a velkým stropním oknům je prostor světlý a působí velmi vzdušně.
Prostor na komunikaci i přemýšlení
Na interiéru kanceláře Insidea spolupracovala s architektem Janem Srnou, který pomáhal vymyslet optimální řešení openspace, ve spojení s kuchyňkou, barem a odděleným prostorem pro vedení. Hlavní slovo ale měli ti, kteří prostor denně využívají. Současná podoba openspace vznikla v létě, kdy se tým Insidea rozrostl a dosavadní uspořádaní, kdy byly stoly v řadách, už nevyhovovalo.
„Sedli jsme si a výsledkem našeho brainstormingu jsou funkční ostrůvky,“ vysvětluje Říha. „Stoly jsme sdružili podle typu práce, svůj prostor mají accounti, projektoví manažeři, grafici i vývojáři. I když jde spíše o optické rozdělení, protože ostrůvky jsou od sebe pár metrů, pomáhá to vytvářet komornější prostředí.“ S velkým problémem otevřených kanceláří se Insidea vypořádala jednoduše. „Kvalitní sluchátka pro poslech oblíbené hudby jsou nedílnou součástí výbavy pro chvíle, kdy je třeba se koncentrovat, a jsou i vděčným darem při různých příležitostech,“ žertuje Říha. Nábytek z IKEA je doplněný z katalogu od klienta MY DVA.
V hlavní roli kreativní bubliny a kola
Výrazným prvkem, který zaujme hned po vstupu, je velká barevná plující myšlenka. „Tento vizuální prvek identifikuje Insideu barevně i celkovým provedením. Symbolizuje nápady, myšlenky a kreativitu, které plynou v čase a prostoru na základě naší spolupráce s klienty,“ vysvětlil Říha. Světelná zkratka IN je dalším brandingem, který nelze přehlédnout. Je vyrobená z plechu a podsvícená LEDkovými diodami. Plující myšlenka v kombinaci s podsvíceným IN dává prostoru openspace šmrc a energii.
Výrazná tyrkysová kontrastuje s bílými stěnami a celkovým vybavením, které je spíše decentní. Rekonstruované kolo Favorit v barvách Insidea je další nezvyklou dekorací, která odráží koníček obou majitelů. Rekonstrukci provedla firma Festka.
Zdroj: insidea.cz
Fotografie: Karel Vojkovský