Nový web Národní galerie Praha navazuje na nové logo a vizuální styl, kterou v roce 2018 připravilo Studio Najbrt. V loňském roce proběhla soutěž, kterou z pěti oslovených vyhrálo studio Brainz Disruptive. Výrazný prostor na novém webu dostávají díla ze sbírek Národní galerie a z probíhající výstavy.
„Naší představou bylo originální a rozpoznatelné řešení, které nás odliší při zachování maximální funkčnosti a přehlednosti.“
Karolína Pláničková, vedoucí marketingu NGP
Explikace
Štěpán Kleník a Pavel Kappel, Brainz Disruptive
„Realizaci nového webu Národní galerie Praha předcházela dlouhá koncepční příprava, ve které jsme navrhli zásadní proměnu toho, jak by měla jedna z největších kulturních institucí komunikovat a budovat se svými návštěvníky dlouhodobý vztah. Konkurencí již totiž nejsou pouze ostatní galerie, ale v zásadě všechny volnočasové aktivity.
Webová prezentace instituce proto vychází z nejnovějších trendů a zároveň zohledňuje široké spektrum cílových skupin, od nadšenců do výtvarného umění až po tuzemské i mezinárodní odborníky. Hlavní myšlenkou bylo kultivovat nejen v galerijním prostoru, ale také v tom digitálním.“
Písmo:
- NGP Sans od Klim Type Foundry
Tým:
- Koncept: Štěpán Kleník, Pavel Kappel
- Producer: Martin Gregor
- Creative Supervisor, Art Director: Marc Sanderson
- Head of Development: Ladislav Janeček
- Development team: Jakub Dibala, Jiří Váňa
Ukázky
Logo Národní galerie:
Zdroj a foto: ngprague.cz