Rony Plesl je v současné době nejznámějším a patrně také nejlepším českým produktovým designerem. Před několika dny byly spuštěny stránky mapující portfolio jeho studia a právě o nich bude tento článek.
Za designem a vývojem stránek stojí poměrně mladá pražská firma Refresh. Na to, jak se stránky vyvíjely a jak probíhala samotná spolupráce s Rony Pleslem jsem se zeptal Onřeje Rytíře ze studia Refresh a také klienta Ronyho Plesla.
Jak se studio Refresh dostalo k tomu, aby vytvořilo stránky pro studio jednoho z nejlepších českých produktových designerů?
Refresh: Naše spolupráce začala v souvislosti s projektem Out Cafe Chocolate – Ronyho studio a showroom jsou v blízkosti této kavárny v Korunním dvoře.
Myslím, že Ronyho a jeho manažerku Barbaru Hamplovou zaujala naše práce na tomto projektu a oslovili nás s projektem redesignu vizuálního stylu Zátiší Catering Group. Tento projekt se nakonec bohužel nerealizoval. Myslím ale, že se jim naše práce zalíbila a proto následovaly další projekty pro Ronyho a jeho studio.
Vybralo si studio Refresh Ronyho Plesla nebo opačně?
Refresh: Oni si vybrali nás.
Rony Plesl: Vybrali jsme si příjemné lidi s dobrou referencí.
Jak dlouho vývoj stránek trval a jak se vám s Rony Pleslem spolupracovalo?
Refresh: Tvorba prezentace je pouze součástí naší spolupráce. Mimo tvorby webových prezentací Ronyplesl.com a Amorike.com jsme mimo jiné navrhovali a produkovali Ronyho tiskové materiály. Postupem času jsme o Ronyho práci získávali ucelenou představu, na jejímž základě byla postupně, ve spolupráci s Ronym a Barbarou, vytvářena koncepce webu.
Samotná realizace trvala přibližně týden, přičemž první verze prezentace, spuštěná v den slavnostního vyhlašování Czech Grand Design, obsahovala pouze nejnutnější informace.
Zasahoval nějakým způsobem Rony Plesl do designu a vývoje stránek anebo jste měli volnou ruku?
Refresh: Komunikace s Ronyho studiem je velmi věcná a konstruktivní. Nejprve jsme se snažili získat co nejvíce informací o představě co by měla prezentace návštěvníkům sdělit a jak by na ně měla působit. Poté jsme prodiskutovali několik variant, kterými by se mohla prezentace ubírat â od efektní flashové image-prezentace až po intuitivně použitelný statický informační web. Shodli jsme se, že web nebudeme zatěžovat zbytečnými efekty a pokusíme se maximálně přiblížit atmosféru a statický dojem, který z Ronyho práce vychází.
Samotný návrh grafiky částečně vycházel ze stylu daného logem. Vytvořili jsme minimalistický návrh s důrazem na snadnou orientaci a intuitivní použití, který jsme ozvláštnili netradičními kompozicemi fotografií. Detailněji jsme spolu řešili až kompozice a náhledy na jednotlivých stránkách.
Co podle tebe nejzajímavějšího lze na nových stránkách nalézt?
Refresh: Určitě kolekce vtipných a nápaditých sklenic na whiskey, uranové vázy (svítící pod UV světlem), jako malý bonus náš fotodokument ze sklárny Ajeto a samozřejmě některé z Ronyho plastik.
Spolupráce s Rony Pleslem a jeho studiem tímto projektem končí nebo naopak jsou v plánu nějaké další projekty?
Refresh: Věříme, že nekončí. Ronymu se staráme o jeho vizuální styl a tiskové materiály. Určitě bude pokračovat tvorba fotodokumentu ze skláren â připravujeme sérii, která by měla provázet Ronyho výstavy.
Jak je Rony Plesl se stránkami a vůbec spoluprácí s Refresh spokojen?
Rony Plesl: Stránky splnili mojí představu o webové prezentaci. Chtěl jsem výrazný a přehledný formát. Důležité bylo, aby plastiky a design mluvili samy za sebe. Má to svou klidnou sílu, není to suché ani upovídané, usnažené ani příliš komerční.
Na stránky se dívá hodně lidí zvenku a proto jsou v angličtině. Chtěl jsem rovněž propojení na výrobu a tak jsem rád, že Ondřej Rytíř je rovněž autorem fotodokumentu ze sklárny. Jsou to nejlepší fotky z výroby jaké pro mne kdo udělal.
Jsou některé další stránky z portfolia studia Refresh, na které by jsi upozornil?
Refresh: Naším zatím po všech stránkách největším projektem je kompletní realizace a správa herního portálu z rodiny Seznam.cz â Hrej! â jehož obsah zajišťuje redakce časopisů Level a Oficiálního Playstation Magazínu.
Za zmínku stojí i prezentace a vizuální styl první čokoládové kavárny u nás â Out Cafe Chocolate. Rád bych vyzdvihl, jak se naši kodéři poprali s netradičním formátem webu a jeho fotogalerie. Nechybí ani RSS kanál s denní nabídkou.
Myslím, že poměrně úspěšný byl i full-service projekt Výhledy Lhotka, kde jsou před stavbou třetího patra prodány všechny byty a 60 % budoucích majitelů uvádí, že se ke koupi rozhodli právě na webu.
V současnosti dlouhodobě spolupracujeme na vývoji a správě intranetu společnosti IDC a nemocnice Na Homolce.
Pokud nemáte hluboko do kapsy, můžeme vám doporučit večeři v restauraci Vikárka nebo luxusní bydlení v Nových Vilách Hanspaulka.
Díky za rozhovor
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/webdesign/rony-plesl-nove-stranky.html
22.03.07