Čtyřdenní hudební festival ROCK FOR PEOPLE je díky své 16-ti leté historii, zvučným jménům interpretů a vysoké divácké návštěvnosti největším festivalem tohoto typu v Česku. V roce 2010 zde vystoupilo cca 170 účinkujících (např. Muse, The Prodigy, Morcheeba, Tricky, The Editors, Skunk Anansie a další) a počet návštěvníků se přiblížil k hranici 30.000. Původní vizuální podoba festivalu už ale neodpovídala současným trendům a potřebám takové akce, a proto se pořadatelé rozhodli pro změnu designu.
Původní logo
Nové logo
Původní logo o festivalu moc neříkalo
Oslovili pražské studio Dynamo design se zadáním lépe vystihnout podstatu hudebního festivalu, přilákat další návštěvníky a zohlednit novinku letošního festivalu – tzv. partičky, pro které je připraveno mnoho výhod a akcí. Výsledkem měl být hravý a výrazný design, který bude fungovat napříč širokým spektrem různorodých návštěvníků.
„Jsme velmi rádi, že pořadatelé festivalu našli odvahu takto radikálně změnit vizuál festivalu. Původní logo se symboly mužského a ženského pohlaví o festivalu moc neříkalo a nenabízelo žádnou možnost dalšího rozaplikování do vizuálu.“ říká Libor Jelínek, creative director Dynamo design.
„Nejdříve jsme vypracovali studii současného stavu vizuální prezentace ROCK FOR PEOPLE a připravili rozsáhlou rešerši ostatních festivalů na Evropském kontinentu. Po této analýze jsme se pustili do práce na grafice. Výsledně jsme předložili tři různá grafická řešení, která vycházela nejen z naší analýzy, ale musela také splňovat zadání a respektovat nový komunikační plán od agentury Yinachi“.
Sada postaviček
Panďuláci zabodovali a budou i příště
Tomáš Cikán, designer Dynamo design a spoluautor konceptu, doplňuje: „Vítězný návrh je postavený na stylizovaných fanoušcích a jejich pocitech, potřebách, náladách a zážitcích. Výrazná, pozitivní a hravá grafika nabízí rozmanité využití na mnoha nosičích: od plakátů přes web, reklamní předměty až po prostorové aplikace přímo v areálu festivalu. Připravili jsme například sadu postaviček v různých pozicích v šesti základních barvách a několik desítek různých piktogramů místo hlaviček. Tak vznikla datábáze více než dvou tisíc panďuláků a pro každou aplikaci se mohou vytvářet jedinečné kompozice a příběhy. Na webových stránkách festivalu je třeba možné udělat si vlastní postavičku a umístit ji jako profilovku na Facebook.“
Webové stránky festivalu
Během 24 hodin od představení nové grafiky a zveřejnění části lineupu na tiskové konferenci a následné party pro veřejnost se zvýšil počet fanoušků na facebooku o 2.000 nových členů, a překročil tak hranici 20.000. V současné době (cca dva měsíce od prezentace) je fanoušků už 27.000.
Tým Dynamo design
Celý koncept „panďuláků“ počítá s dalším pokračováním v různých mutacích i v dalších ročnících festivalu.
Ukázky aplikací vizuálního stylu
Citilight
Placky
Taška
Gumáky
Zdroj a foto:
Dynamo design
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/rock-for-people-dynamo.html
03.06.11