I když se na televizi dívám minimálně a s ovladačem umím jen základní triky, dokážu proklikat programovou nabídku rychlostí blesku. Tentokrát jsem se ale u jednoho programu zarazil.
Animal Planet se zbavil dvanáctiletého slona pohrávajícího si se Zemí (ukázka 1, ukázka 2) a sám se transformoval do velice podivného nápisu jehož autorem je londýnské studio Dunning Eley Jones. Ještě chvíli jsem pro jistotu sledoval televizi, dokud se v ní neobjevilo nějaké zviřátko, protože podle loga jsem očekával, že se jedná o další dětský kanál naplněný něčím infantilním. Je tedy evidentní, že se řadím k odpůrcům tohoto loga.
A jaké že nové logo má být? Instinktivní, chytlavé, hravé, emocionální, zábavné… Cílovou skupinou se stal dospělý jedinec mezi 25 a 49 lety (oproti předchozí rodině). Zaměření tedy opouští dřívější „něco pro všechny“ a cílí na dospělého diváka.
„Checeme, aby naši diváci cítili před tím, než myslí,“ říká marketingový vice prezident Animal Planet Media Vicki Lowell, „uvědomujíc si, jakou úlohu každodenně sehrává život a smrt v království zvířat. Identita nové značky vtahuje diváka do ‚pudových emocí‘ zvířecího světa.“
Brian Eley (creative director v Dunning Eley Jones) pak za tvůrce říká: „Vytvořili jsme sadu typografických animací kombinovaných s reálnými zvířaty a s neočekávanou hudbou, výsledkem čehož jsou surrealistické, vtipné zvířecí portréty jako například hyperaktivní opice a rozmazlená kočka s čelenkou.“
… Skákala
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/Animal_Planet.html
30.10.08