-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Blízko smíchovské křižovatky Anděl v Praze najdete optiku, která po deseti letech změnila logo a odlišila se tak od ostatních prodejců brýlí, kteří mají většinou ve své značce brýle nebo oči. Autoři ze studia Brádka využili jedinečného místního názvu, vtipně propojili symbol anděla a tabuli na kontrolu zrakové ostrosti, kterou si z dětství vybaví snad každý. A tak vzniklo originální promyšlené logo.
„Nápad zrál. Vyvíjel se. A aby dostal tu podobu, co má teď, tak ušel dlouhou cestu. Jsem vděčná, že jsem se setkala s Ondřejem Brádkou a že se chopil jeho realizace,“ řekla Pavla Vedralová Linhartová, majitelka Optiky Anděl.
Od slova k obrazu
Nevyužít tak příhodné adresy by bylo zkrátka neodpustitelné. Ostatně v pražské čtvrti Anděl tento název používají snad všechny obchody a krámky. A od názvu je jen krok k vizualizaci. Co se vám vybaví, když se řekne „anděl“?
Logo plné souvislostí
Trojúhelníkové logo s postupně se zmenšujícími písmeny nápadně připomíná Snellenovu tabuli, která visí v ordinaci téměř u každého lékaře. Čtením zleva doprava odhalíme celý název optiky, v celkovém tvaru mnozí uvidí i zjednodušený andělský šat. V horním vrcholu je písmeno „O“, které může symbolizovat hlavu nebo svatozář, také se používá s názvem jako jednodušší sekundární varianta loga.
„Když jsem se setkal s klientkou poprvé nad poptávkou řešení exteriérů prodejny a viděl, jak skvělé služby na pražském Andělu nabízí, ucítil jsem potřebu vtisknout jejich DNA do toho, jak se prodejna tváří a logickou genezí jsme společně došli k tomu, že by to chtělo komplet novou identitu, která bude svým způsobem jedinečná stejně jako služby optiky,“ říká autor vizuálního stylu Ondřej Brádka. K samotnému konceptu dodává: „Stylizaci brýlí a očí jsem vyloučil hned pro jejich přílišnou názornost. Minimalismus a jednoznačně pochopitelný význam značky spojený s místem a službami jsem pak vtiskl do jednoduchého loga, které symbolizuje Snellenovu tabuli, ikonu Anděla, služby i název prodejny. Značka je hravá i tím, že se s ní dá pracovat i v různých barevných škálách tak, aby se dalo rozlišit mezi jednotlivými produktovými řadami, a také v segmentu služeb pro děti, na nějž je Optika Anděl specializovaná.“
Logo je vytvořeno ve fontu Woodford Bourne Bold, ale výhradně pro digitální komunikaci se v manuálu počítá s použitím fontu Calibri. Základními barvami je tmavě a světle modrá s bílou, ale paleta doplňkových barev je rozšířena samozřejmě o černou a několik pestrých odstínů, které se mohou využít při sezónních akcích nebo pro dětské zákazníky.
„V nové svěží identitě Optiky Anděl se Ondřejovi podařilo vtipně, avšak velmi vkusně skloubit jak služby, které nabízíme, tak místo, kde se nacházíme, aniž by použil klišé obrázků, které jsou pro náš obor tak příznačné. Naše andělská péče už je jen bonusem, který v logu a dalších materiálech také najdete. Implementace identity je sice pozvolná, ale již nyní se těším, až budeme mít vše kompletní!,“ uzavírá majitelka Optika Anděl, Pavla Vedralová.
Optika Anděl má svůj profil i na službě BrandCloud, kde je k dispozici kompletní manuál značky — včetně například návrhů prodejen. Jak BrandCloud funguje se můžete podívat v demo verzi.
Nový znak je velmi dobře použitelný na tiskové materiály, textil, poutače i monitory. No, a pokud s obtížemi luštíte poslední spodní řádek, aspoň máte jasno :)
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: bradka-design.com