Hodnocení čtenářů
( hlasů)Jedna z nejstarších registrovaných značek v Česku představila modernizované logo, barvy i písmo. Opavská strojírenská firma OSTROJ, reaguje na proměny výrobního sektoru a transformaci svého portfolia. Zatímco původně se firma specializovala na technologie pro podpovrchovou těžbu uhlí, nyní se zaměřuje na inovace, například mobilní ocelové bednění pro betonáž tunelů a průmyslové automatizační linky. Nové logo zachovává tradiční prvky, ale přizpůsobuje je potřebám digitálního světa. Za novým vizuální stylem stojí agentura KHS.
Podle marketingového specialisty Petra Fojtíka je nový design loga propojen s historií i budoucností společnosti. „Logo je registrováno od roku 1949 a stále odráží klíčové hodnoty OSTROJe,“ uvedl Fojtík. Firma již nový styl představila na veřejných akcích, jako je Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně. V roce 2025 bude nová identita integrována do interních procesů a každodenní komunikace společnosti. Součástí změn je i nové firemní písmo, které spolu s modernizovaným logem a světlejšími odstíny zelené symbolizuje posun firmy z těžby k moderním průmyslovým a stavebním projektům.
„Šipky v logu odkazují k těžbě, ale symbolizují také inovace a posun kupředu, což jsou hodnoty, na kterých stojí OSTROJ dodnes. Designéři tak měli za úkol vytvořit identitu, která bude moderní, ale zároveň nebude zavírat dveře za historií.“
Petr Fojtík, marketingový specialista OSTROJe
Původní logo
Nové logo
Explikace
Adam Komůrka, kreativní ředitel KHS
„Při práci na nové identitě jsme se rozhodli zachovat tradiční logo a navázat na jeho původní design. Symbol jsme lehce opticky doladili tak, aby lépe vyhovoval moderním nárokům, a doplnili jsme ho vizuálním stylem, který písmem i tvary přirozeně vychází z loga samotného. Nový vizuální styl podtrhuje růst značky a pomáhá jí lépe vyniknout na trhu, zatímco stále ctí její tradice a kořeny“
Ukázky
Zdroj a foto: knowhowsolutions.cz, ostroj.cz