Hodnocení redakce
Oproti původnímu logu je to jednoznačně krok správným směrem. Hrátky se slovíčkem „up“ ve slově group jsou oblíbené (například nedávný redesign ZFP Group). V případě PBW Group je linka hezky využita pro další značky ve skupině, které nový vizuální styl sjednocuje. Příjemně působí i nová barevnost.
Ačkoli blízkost jednotlivých znaků je záměrem, trochu se celý text slévá dohromady. Poněkud v kontrastu je široké prostrkáním znaků „g“ a „r“ versus ukousnutý znak „w“.
Celkově působí vizuální styl čistým dojmem. Navržený pattern vypadá zajímavě a určitě by se z něj rámci aplikací dalo vytáhnout i více. Škoda je prezentace vizuálů na poněkud oldschool mockupech.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Společnost PBW Group má nové logo a vizuální styl. Nový logotyp PBW Group si pohrává s posledními dvěma písmenky ve slově „group“. Linka nad textem má znamenat posouvání hranic výše a růst. Logo nově doplňuje claim „We help to grow“. Autorkou je designérka Alena Nováková.
Ryze českou rodinnou firmu založili manželé Parisovi v roce 2006 a během několika let z ní vybudovali etablovanou stavební společnost, která se rozrostla o další divize – PBW Interiors, PBW Inovations, PBW Concrete a PBW Service. Součástí vizuálního stylu je i design jednotlivých značek, které nový vizuální styl sjednocuje. Hlavní náplní společnosti je realizace stavebních dodávek a fitout interiérů na míru. V novém designu jsou nově i veškeré tiskoviny firmy, vizitky, web, formuláře či design architektonických výkresů, stejně tak i oblečení na stavbu apod.
„Naše původní logo mělo ve znaku Eiffelovu věž jako paralelu k našemu příjmení, divize Interiors pak například motiv závěsů. Nová vizuální identita celý koncept sjednotila, propojila a hlavně zmodernizovala.“
Michal Paris, spolumajitel PBW Group
Původní logo
Nové logo
Explikace
Alena Nováková, designérka
„Vycházeli jsme především z toho, čeho chce firma v dalších obdobích dosáhnout. Firemní design musí odrážet obchodní záměry firmy a žádaný brand positioning, zároveň by se měl stát základem pro konzistentní a lákavou marketingovou komunikaci.
Do designu jsme chtěli přenést esenci firmy samotné, kterou charakterizuje důraz na práci s lidmi, procesní řízení, organizovanost a rozdělení kompetencí. Zároveň zde byl i samozřejmý požadavek na zvýšení atraktivity brandu, aby se PBW Group mohla účastnit významných mezinárodních zakázek. Korporátní identitu a image značky bylo proto nutné osvěžit a zmodernizovat.
Původní logo mělo několik “neduhů“ jdoucích proti novému obchodnímu směru – tmavá konzervativní barevnost působí ponuře, jemné tenké písmo slabě, velká písmena odkazují spíše na korporátní, bankovní instituce.
Firma PBW Group je kreativní, hravá, nebojí se náročných a složitých zakázek. Se svými zaměstnanci a spolupracovníky udržuje úzký vztah a věnuje se jejich rozvoji. Bylo důležité, aby se tento „feeling“ odrazil i na vnější komunikaci.
S tím souvisí zvolená barevnost. Nová oranžová apeluje na obor stavitelství, jedná se rovněž o jemný odstín červené, který symbolizuje „zapálení“ pro řemeslo, zapálení pro hru. Azurová naproti tomu asociuje byznys – tedy nepostradatelné kvality proto, jak být procesní, mít věci dobře promyšlené i spočítané. Obě barvy spolu propojují rozumovou vs. emocionální složku byznysu.
Malá písmena těsně u sebe zdůrazňují to, že firma drží při sobě a má uvnitř silné vazby mezi lidmi. Zároveň je přátelská a otevřená. Linka “UP” je už o zmiňovaném posouvání hranic výše, a to jak uvnitř firmy, tak z pozice klienta. Realizace PBW Group klienty posouvají výše díky naprosto preciznímu řemeslnému zpracování. Typ kulatého a geometrického písma posiluje obě myšlenky, svou výraznou tloušťkou pak pomáhá dodat sílu a stabilitu image značky.
Vážím si spolupráce s PBW Group a jejich důvěry. Mít možnost podílet se na posunu jejich vizuální prezentace pro mne bylo velkou ctí a zábavou.“
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: pbwgroup.cz, Alena Nováková